EKO((b))logas

ekologiškai švarios žinios | eco-friendly news

Mokestis už automobilius – būti ar nebūti?

Posted by Vytenis on sausio 7, 2009

 

Didesni mokesčiai reiškia, kad mažiau turėsi pinigų kišenėje, pasakyti, kad tas džiugina gal ir nebūtų  nelengva. Bet vienas dalykas tai tikrai stebina. Kodėl niekas neprotestavo  prieš PVM didinimą ir lėtai nevaikščiojo su pirkinių krepšeliais aplink seimą? Nesunku paskaičiuoti – jei šeimos mėnesio išlaidos 3000 litų, tai 1 procentas  PVM reiškia, kad išleisim 30 litų daugiau per mėnesį. Per metus tai sudaro 360 litų. Neskaitant to, kad buvo panaikintos PVM lengvatos, o daugelis parduotuvių  po kainos pakėlimo centus paapvalino į didesnę pusę.

Ir čia pasirinkimo daugeliu atvejų nėra – tiesiog privali mokėti.

Net jei PVM būtų ne 19 bet 20% – turbūt irgi visi ramiai pabambėtų ir  viskas tuo pasibaigtų. Nelabai suprantu kodėl kone tris kartus mažesnė suma už automobilį taip visus suerzino? Juk  galima rinktis jį turėti arba ne.  Bet kaip čia dabar pėsčias vaikščiosi ar autobusu važinėsi  – juk tai  „nelygis“ net studentui…

Ir vis dėlto, jei jau reikia surasti mūsų nualintam biudžetui pinigų, tai  aš už šį mokestį, tačiau su kai kuriomis pataisomis:

1)      Turėtų būti apmokestinami tiek juridiniai tiek fiziniai asmenys. Kitaip tiesiog bus formaliai perrašomas transportas vienų arba kitų vardu.

2)      Šeima  turinti vaikų, invalidai, pensininkai turi  būti atleidžiami nuo mokesčio  už vieną  automobilį.

3)      Visureigiai ir kiti galingeni automobiliai kaip padidintos taršos šaltinis nuo mokesčio  neturėtų būti atleidžiami nuo mokesčio bet kuriuo atveju. Gal jis  kokius keletą kartų padidintas.Taip padėtumėm jų savininkams dar labiau parodyti savo išskirtinę  socialinę padėtį ):

4)      Sukurtos realios galimybės naudotis viešuoju transportu. Aš kuo toliau tuo labiau tikiu „mikriukais“.Jie turėtų būti nauji ir tankiai kursuojantys, o  maršrutų daug .  Pradžiai gal tai ir nuostolinga, vėliau autobusiukai užsipildytų,galėtų išsilaikyti.  Nesunku paskaičiuoti kiek kuro sutaupoma jei vietoj 5 ar 10 lengvųjų mašinų paleidžiamas vienas „mikras“. Vietoj to, kad atiduoti pinigus kitoms valstybėm už  kurą, jie liktų Lietuvoje kaip vairuotojų algos ir mokesčiai. Ir šiaip būtų gerai, kad valdžia mūsų mažuose miestuose nustotų svaigti apie metro, lynų vagonėlius ir kitas kosmines visuomeninio transporto technologijas. Bent jau pakolkas.

Advertisements

7 atsakymai to “Mokestis už automobilius – būti ar nebūti?”

  1. zymantas said

    Sutinku su tokiomis pataisomis. Siek tiek nervina kai Kubilius giriasi jog tokie automobiliu mokesciai yra visoje Europoje, tik jis pamirsta prideti esmine detale – tas mokestis kitose valstybese daugeliu atveju yra tiesiogiai susijes su CO2 emisijomis. O surinktas mokestis (ar bent didele jo dalis) skiriama aplinkosaugai – kad ir viesojo transporto sistemos salygu gerinimui.
    Ir tarsos mokescio principas butu labai logiskas – kuo daugiau tersi, tuo daugiau moki, o surinkti pinigai skiriami svarinimui

  2. shiny said

    Va va, sutinku su Zymantu – mokestis tai geras, problema kad pinigai neis ten kur normaliose salyse eina sitas mokestis.. tiesiog dar vienas budas uzkamsyt biudzeto skyles, kuris su gamtos apsauga ar dar kokiais nors teigiamais dalykais nieko bendro neturi. absurdas ir tiek.

  3. Vytenis said

    Pirmiausiai kyla klausimas ar reikia lopyti biudžetą ar leisti valstybei bankrutuoti. Man vis tik labiau priimtinas pirmas variantas. Tada kyla klausimas kaip lopyti? Iš visų pasirinktų būdų mokestis už automobilius vienas teisingiausių. Tas ir labiausiai stebina, kad daliai tautos tas labiausiai kliūna. O tuos pačius pinigus atiduoti kokiais kitais keliais kaip ir viskas būtų normalu. Be ekologinio faktoriaus dar reiktų turėti dėmesį ir socialinį. Pensininko žiguliukas tie pat CO2 meta kaip didelis džipas. Bet pirmu atveju teršimas netyčinis, jo savininkas mielai keistų mašiną į naują.

  4. laimikis said

    off-topic, bet apie CO2:

    “performing two Google searches uses up as much energy as boiling the kettle for a cup of tea”
    http://technology.timesonline.co.uk/tol/news/tech_and_web/article5489134.ece

    ————
    save the world –
    do not click :]

  5. mashius said

    Atsiprasau, kad ne lietuviskai rasau, nes siuo metu esu universitete.

    Apie kokius jus cia ‘gerus’ dalykus mokesciuose kalbate ? Lietuvai toli grazu iki tokiu valstybiu kurios GALI ir PAJEGIA skirti pinigus aplinkos apsaugai. Jei musu valstybe net nesusitvarko su preliminariais dalykais, pvz. kad ir tomis paciomis pensijomis, nesugeba normaliai subalansuoti biudzeto, tai kaip galima tiketis, kad atsiras pinigu skiriamu aplinkos apsaugai, kuri, turbut kiekvienam aisku, yra saraso gale.

    Taip, galima protestuoti, galima prasyti/rasyti peticijas, bet kas is to. Nesam mes tokie. Ir mane siutina, kad Lietuva labai stipriai ziuri i vakaru Europa ir isivaizduoja, kad ir mes turetume tokie buti, bet come on – mes nesam tokie ir per artimiausius 10 metu tikrai netapsime.

  6. Vytenis said

    Na, Mashiau, dideli mokesčiai apskritai tikrai nėra džiaugsmas, bet jie yra vieni mažiausių Europos sąjungoje…
    Taip pat esama sričių kur mes daugelį šios sąjungos valstybių toli pralenkę. Nebūkim kuklūs! Na tarkim Vokietija arba Danija taip numelioravus kraštovaizdį, kad jie tokio kaip pas mus net tik kad per 10 metų neturės, bet kažin ar ir viso 100 užteks. Pietų valstybės savo didelius pajūrio ruožus visiškai urbanizavę ir dabar patys nežino ką su tuo daryti. Lietuvoje, ačiū Dievui, dar gali rasti prie jūros vietų kur nesimato jokio pastato.
    O dėl automobilių apmokestinimo, kad ir kaip ciniškai tai skamba, pinigų atėmimas būtų atnešęs daugiau naudos, nei jų skyrimas.

  7. Ginte said

    Apskritai mokesčiui už automobilį mokestis neatrodo labai jau nesąžiningas dalykas. Tik mokestis turėtų priklausyti nuo to kaip dažnai juo naudojiesi ir nuo to kiek šeima automobilių turi, mažesni žinoma, jei tik vienas automobilis arba šeima biednesnė 🙂 o už tuos surinktus pinigus tobulintų viešajo transporto sąlygas, dviračių kelius. Daugelis negalinčiu mokėti už automobilį, manau, rinktųsi dviračius, kurie labai šauni keliavimo priemonė (matau vien pliusus, žinoma, ne šaltuoju metu laiku ;D).

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: