EKO((b))logas

ekologiškai švarios žinios | eco-friendly news

Ekologiškų transporto priemonių lenktynės | SEB lizingo taurė 2008

Posted by pranesimas rugpjūčio 21, 2008

Žymūs Lietuvos žmonės, žurnalistai ir socialiai atsakingos Lietuvos įmonės siūlo pradėti gyventi ekologiškai, nors mūsų gatvėmis dar nerieda išsvajotieji ekologiški elektromobiliai, nors dar tik girdime, kad Niujorke geltonieji taksi automobiliai keičiami mažiau aplinką teršiančiais hibridiniais modeliais, nors kavą vis dar geriame iš ilgai yrančių vienkartinių puodelių ir stebime, kaip užsienyje renkamos labiausiai aplinkai nusikalstančios garsenybės. Jau rugsėjo 7 dieną Vilniaus Rotušės aikštėje vyksiančiame renginyje „SEB lizingo taurė“ šventės dalyviai savo pavyzdžiu skatins atkreipti dėmesį į savo miesto ekologinę situaciją, vairuodami ir varžydamiesi ekologiškomis transporto priemonėmis: riedžiais (segway), specializuotais triračiais ir elektromobiliais.

Ketverius metus iš eilės vykstantis ir minias žmonių bei žiniasklaidos pritraukiantis pramoginis renginys „SEB lizingo taurė“ šiais metais keičia savo koncepciją ir skelbia šūkį: „Už aplinkai ir žmonėms draugišką miestą, saugias ir ekologiškas technologijas – už miestą, kuriame gera ir sveika gyventi!“

Trejus metus vykusias automobilių slalomo varžybas šiemet keičia pirmą kartą Lietuvoje vyksiančios ekologiškų transporto priemonių lenktynės. Jose susirungs 16 komandų, sudarytų iš populiarių ir aplinkosaugos problemoms neabejingų Lietuvos žvaigždžių, žurnalistų, verslo atstovų. Ekologiškoje trasoje pamatysime žinomus renginių vedėjus, aktorius.

Renginio metu vyks speciali „žaliųjų“ automobilių paroda, kurioje bus pristatomi biodegalais, elektra varomi ir hibridiniai modeliai. Renginio partneriai ir draugai (ekologiškų produktų ar ekologiškų pakuočių gamintojai, atliekų rūšiavimo įmonės ir kt.) pristatys savo produkciją, dalinsis naudinga informacija apie aplinkos apsaugą, kartu sukurdami tikrą „žaliojo“ miesto idilę.

Renginio dalimi bus po atviru dangumi vyksiantis projektas „Eko kinas“, kurio metu bus rodomas akimirksniu išpopuliarėjęs pagal A. Gore‘o to paties pavadinimo knygą 2006 m. pastatytas dokumentinis filmas „Nepatogi tiesa“ (An Inconvenient Truth) apie globalaus atšilimo problemas pasaulyje.

Renginys vyks festivalio „Sostinės dienos“ metu, 2008 m. rugsėjo 7 d., sekmadienį, pačioje Vilniaus širdyje – Rotušės aikštėje. Renginio iniciatorė – didžiausio komercinio SEB banko Lietuvoje bendrovė „SEB lizingas“.

Reklama

8 atsakymai to “Ekologiškų transporto priemonių lenktynės | SEB lizingo taurė 2008”

  1. RB said

    Kas kas pagr. iniciatorius? Lizingo bendrovė! Šūdo gabalas įvyniotas į auksiuką, o ne iniciatorius. Sukniso nuotaiką…

  2. ramūnas said

    kas malonėtum dėl savo paties problemų “neknisti“ nuotaikos kitiems?

  3. RB said

    Tai čia yra visai neseniai atsiradęs reiškinys, kai korporacijos finansuoja ir investuoja į aplinkosauginiu ir moraliniu požiūriu visiškai priešingus projektus, pvz. tas pats SEB bankas dalyvauja daugybėje aplinkosaugine prasme kenksmingų projektų (apie kuriuos, aišku, nutylima) ir iš jų gauna milijoninius pelnus. Tuo pačiu plačiai garsinamas SEB lizingo remiamos ekotransporto priemonių lenktynės. Bet, ar tikrai ekotransporto? Nei riedžiai, nei elektromobiliai nėra ekotransportas. Jiems reikia elektroenergijos. Kol didžioji elektros dalis gaunama iš neatsinaujinančių šaltinių apie šių transporto priemonių ekologiškumą galima kalbėti tik su labai didelėmis išlygomis. Ekotransportas yra dviratis, riedučiai ir pan. Kodėl jie neremiami ir kodėl jie nepristatomi? Todėl, kad lizingo bendrovei nėra iš to konkrečios naudos. Lizingui rūpi brangūs automobiliai. Biodegalai, hibridai- visa tai tik labai daug abejonių keliantys brangūs žaisliukai nespręndžiantys jokių ekoproblemų (dažniausiai tik perkeliantys jas kitur), o daugelio ekologų nuomone tik didinantys jas. Bet jie puikiai tinka tokiai ekodūmų priedangai, pro kurią vis tik prasišviečia ir pagrindinė mintis- pirkit, vartokit jau dabar ir būkit tokie pat krūti kaip verslo, politikos ir medijų žvaigždės, o mes patyliukais pasiimsim savo milijonus iš jūsų kišenių. Todėl ir sakau, nebus tos žalio miesto idilės. Bus eilinis vartojimo skatinimas ir savo biznelio sukimas.

    Net ir Goras čia visai neblogai dera. Galėtu dar iškelti plakatą:
    Just invest like Al Gore does: clear cutting the Amazon rain forest to plant sugar canes for green ethanol fuel. Who needs oxygen and bio-diversity from the Amazon when you can have clean, green ethanol fuel?

    O prieš filmą prasukti ir pvz. šitą:
    http://www.liveleak.com/view?i=ad2_1218754331

    Ir šitą (susiraskit visas 5 dalis):
    http://www.liveleak.com/view?i=639_1197648336

  4. dumai said

    Tai yra tiesiog konkurentu kopijavimas. Nes Hansa lizingas siais metais pradejo taikyti palankesnes salygas ekologiskesniems automobiliams, ir dar suorganizavo fotokonkursa “po manes nors ir tvanas“ ir renka nuotraukas, kuriuose zmones paveiksluoja visokias transporto siuksles ir kita blogi, ir salia to – BLOGA tuo paciu pavadinimu – inicijuojamos diskucijos ekologisko elgesio temos. Taigi cia…tik bandymas kopijuoti konkurenta, tik ta kopija labai jau reklamine – is esmes socialine atsakomybe tikrai nekvepia…zymus zmones ir t.t.

  5. vytenisd said

    O ka tu RB noretum kad bankai nebefinansuotu auto ar įrengimų prikimo … Utopija, kur aš tai skaičiau, tik niekur nemačiau kad veiktų.
    Paskolas tubūt kaip ir viską galima naudoti bile kaip, bet galima protingai ir su saiku. Na tarkim esi girdejes tiki tipą Muhamadą Junusą ir jo mikrokreditus. Kaip ir žiūrisi neblogai ą?

    O elektromobiliai ir riedžiai yra ekotranportas vien dėl to kad vežioja mažesnę bereikalingą masę.
    Kad Seb nukopijavo hansa irgi nesutinku, tieiog visi bankeliai nori buti (atrodyti) socialiai atsakingi. Ta pati daro ir AVIVA
    O šiaip įdomu būtų jei kas imtų ir palygintų įvairių LT bankų ar prekybos centrų socialinės atsakomybės akcijas.Kas ir kaip buvo skelbta, kiek ir kaip piarinta, kiek ir kaip kam pavyko, kiek iš to buvo realiai naudos. Tai būtų daug geriau nei siūlyti visiems užsidaryti ir įsivesti anarchijos santvarką..
    Nu galiausiai džiugu kad pas mumi yra toks RB, o tai ekobloge tik vieni kitus mes čia girtumėm ir atrodytumėm poatys sau labi geri gražūs ir protingi. Bet kaip atsvarą jam gal reiktų pakviesti kokį berniuką iš LLRĮ padalyvauti

  6. Linas Kranauskas said

    elektromobilis YRA ekotransportas, nes jis nera mobilus tarsos saltinis, priesingai nei iprasti automobiliai. elektra Imanoma isgauti is alternatyviu saltiniu, bet tai, kad Lietuvoje ji isgauna dar ne sitaip, nediskredituoja pacios elektromobilio idejos. ponas RB turetu pamastyti, kaip skirtusi Vilniaus kamsciu (ir tarp ju esanciu parkeliu ar vaiku zaidimu aiksteliu) atmosfera iprastus automobilius pakeitus elektriniais. verta palyginimo.

  7. RB said

    Taip, bet aš galvoju dar ir apie tai kaip skirtusi parkeliai ir vaikų žaidimų aikštelės jei visus dabar pagamintus automobilius išmestume į sąvartynus (dalį to šlamšto aišku perdirbtume) ir vietoj jų įsigytume elektromobilius, kurių gamybai semtume gamtos resursus bilijonais tonų. Taip pat galvoju ir apie kalnus akumuliatorių, kuriuos bus jau sunkiau perdirbti nei kokias padangas. Ir dar galvoju apie atidirbto branduolinio kuro saugyklas, dėl kurių ateities vaikučiai dar kokius 10000 metų tikrai nedžiūgaus, ir apie tuos atominių elektrinių šungrybius dygstančius nepertraukiamai visame pasaulyje. Tik primenu, kad NEI VIENA uždaryta atominė elektrinė nebuvo neutralizuota, visų pirma dėl nepakeliamos tokių darbų kainos (viena tokia elektrinė kaip eksperimentas yra bandoma neutralizuoti atrodo prancūzijoje, bet tai pavyks tik praėjus dar apie 100 metų). Didžioji jų dalis yra po tik sąlyginai saugaus betono sluoksniu palaidotos laikrodinės bombos. Kitaip sakant šiandien mes mėgaujamės “švaria“ elektros energija, o rytoj mūsų vaikai laipios po radioaktyvius medžius. Aš už dabartinės autoindustrijos palaipsnį naikinimą, o ne keitimą į kitą- kol kas tikrai ne mažiau žalingą. Čia jau nebesiplėsiu apie urano gavybos procesą ir jo košmarišką poveikį aplinkai. Todėl aš tai vadinu ne ekologinių problemų sprendimu, o jų perkėlimu laike (ateities kartoms) ir erdvėje (trečio pasaulio šalims). Spręndimas yra žmogaus jėgą naudojančios individualios transporto priemonės ir viešasis transportas naudojantis atsinaujinančių resursų energiją.

  8. vytenisd said

    Nus cia gerai RB apie saugu atoma pavariai ( nors ne visai i tema) – gal net siek tiek ir itikinai.Tiesa pasakius ( tsss…) as iki siol buvau tuo klausimu gana nuosaikus. Atsimenu univiere destytuvas deste fizikos ivada ar kazkoki panasu kursa ( atrodo jo pavarde Vaitkus ar kazkas panasaus) tai jis visaip gyne atomine energetika ir sake kad problema kad mes is to kuro kuris lieka neisgavinejam naujo kuro, o ji laidojam. Mol yra technologija kad galima ta amzinam saugojimui paliekama palikima sumazinti vos ne simtus kartu ir lieka saugoti visai visai mazai. Ta sbuvo seniai pries kokius 10 metu, per tiek galejoi dar labiau viskas sutobiuleti.

    O del akumuliatoriu gal bereikalo taip visus gasdini, jei visi imtu vazineti su elektromobiliais – tai nereikia galvoti kad akumuliatoriu technologija liktu tokia kokia yra dabar.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: