EKO((b))logas

ekologiškai švarios žinios | eco-friendly news

Ar galima didinti pelną kartu tausojant aplinką?

Posted by Vytenis on balandžio 30, 2008

Pripažinkit , kad toks klausimas skamba gan keistokai. Stereotipiškai pelno didinimas ir aplinkosauga įsivaizduojami priešingose barikadų pusėse, kur vienam laimint automatiškai pralaimi kitas. Prieš kurį laiką gavau iš kolegų kvietimą į seminarą, kuris mane iš ties nudžiugino ir savo žaliu aspektu, nors jo rengėjai apie tai nutyli, o ir patys gana atsiriboję nuo aplinkosaugos. Seminaro tema – vieno iš verslo stereotipų (šventų karvių) nuvainikavimas:

Kuo pigiau (su didele nuolaida) nupirksi, tuo daugiau uždirbsi…

Pardavėjo pelno maržą sudaro skirtumas tarp prekės pardavimo ir jos įsigijimo kainos. Todėl daugelis įsitikinę, kad prekę įsigijus kuo pigiau, bus galima daugiau uždirbti ją pardavus. Taip galvoja bei elgiasi ir mūsų kaubojus, užsakinėdamas prekes didelėmis partijomis ir gaudamas gerą nuolaidą.

Kaubojus taip pat žino, kad prekių (atsargų) neturėjimas reiškia prarastus pardavimus. Jis apsisaugo užsakydamas dideles partijas, nes tik tokiu atveju gali gauti dideles nuolaidas iš tiekėjo. Tačiau klientai su skirtingais poreikiais augina prekių atsargas bei varo kaubojų į neviltį ir išpardavimą.

Seminaro tema – kaip optimizuoti sandėlius . Juk prekes vartojam ne tik mes galiniai vartotojai, bet ir sandeliai. Taip, būtent sandėliuose yra „įšaldoma“ sunkiai įsivaizduojami prekių kiekiai , kurios nors ir parduodamos, bet tuojau pat vėl atstatomos. Visiškai atsisakyti sandėlių būtų sunku, bet sumažinti galima. Suorganizavus verslą, taip kad iš sandėliuos būtų galima laikyti tarkim kokius 20% tuštesnius, būtų sutaupyta neįtikėtinas kiekis energijos ir kitų resursų kuris reikalingas vien tam, kad gulėtų sandėlyje. Kartu šie 20 procentų sandėlio dydžio savininkų akimis žiūrint yra gryni pinigai už kuriuos galima nuveikti ką nors (tikiuosi naudingo)) juos ištraukus iš sandėlio. Tai va ponai vadybininkai uždirbkite daugiau pelno, vietoj to, kad patirti nuostolius ir skatinti beprasmį vartojimą užsiimant užsigulėjusių sandėlių valymu – išpardavimo akcijomis. Daugeliu atvejų tam nereikia labai didelių seminarų, projektų ir mokymų. Pakanka prisiminti vieną paparastą taisyklę, nepirk daikto jei nesi tikras kad jį normaliomis sąlygomis ir per protingą laiką parduosi. Aišku jei sandėliuose prekių rūšių šimtai, o jų vertė siekia penkiaženklius ir didesnius skaičius – tada jau prasideda ištisas mokslas.

Laikydamasis atvirumo principų pasakysiu, kad dirbu įmonėje, kuri kartu su TOC sprendimais, į vykdė kelis sėkmingus projektus, sumažindama sandėliuose prekių šimtais tūkstančių litų. Tačiau rašau šį tekstą grynai savo iniciatyva, jo su niekuo nederinau ir nieko už jį negausiu.

Advertisements

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: