EKO((b))logas

ekologiškai švarios žinios | eco-friendly news

Vilniaus dviračių keliai miesto svečio akimis.

Posted by mashius - 30 rugsėjo, 2007

Prasidėjus studijoms, persikėliau gyventi į Sostinę.

Pirmas dalykas, kuris atsidūrė mašinos bagažinėje – dviratis. Tiek daug girdėta, tiek daug matyta, norėjosi ir pačiam visa tai patirti. Deja, realybė neprilygo mano fantazijoms.

Nors po 4 savaičių vis dar tvirtai galiu pasakyti, kad dviratis – transporto priemonė nr.1 Vilniuje, tačiau netgi su juo iškyla daug rūpesčių.

Štai, kad ir vakar. Su dviračiu patekau į kamštį. Turbūt skamba neįtikėtinai, tačiau būtent taip ir atsitiko ! Užupyje. Nebuvo kur dingti, todėl teko kęsti išmetamųjų dujų kvapą ir lėtai judėti su visa mašinų virtine.

Dviračių takai. Tiesa pasakius, tai ne dviračių takai, o visa-kas-juda takai. Nesuprantu, kodėl žmonėms taip patinka eiti tarp dviejų baltų linijų, kai šalia palikta daugiau nei 3 metrai ruožo pėstiesiems. Negi žmonėms taip gera save ‘įforminti’ tarp kažko ? Kas svarbiausia, jie net nesiteikia pasitraukti, netgi tada, kai pamato atvažiuojantį dviratininką. O pasitraukia, tik kai iš galo išgirsta stabdymo garsą.

Dar viena problema , auto transporto priemonės. Daugelyje vietų dviračių takai užstatyti būtent jomis. Aš nekalbu apie Gedimino pr., kur kiekvieną rytą tenka apvažiuoti bent 10 automobilių, stovinčių ant dviračių takų. Taip yra visur.

Išsakiau daug minusų, bet norėčiau pasidalinti ir pliusais. Tiek vairuotojai, tiek pėstieji čia dviratininkus gerbia (sąlyginai, bet visgi). Taip pat ir žmonių iškeitusių mašinas į dviračius yra gan nemažai. Tikrai smagu pamatyti ‘kostiumuotą’ vyriškį ryte minantį dviratį, kaip kad visi daro Olandijoje.

Tokie tat mano, kaip kauniečio, atsiliepimai apie Didmiesčio dviračių gyvenimą 🙂

Riding

12 atsakymai to “Vilniaus dviračių keliai miesto svečio akimis.”

  1. sqrt said

    Jei nori, kad dviračių takai nebūtų problema – nevažiuok jais 🙂 Arba gali gaut lipdukų, skirtų automobiliams puošti.

    Beje, iš kur į kur žadi commutinti (jei žadi)?
    Ir kaip situacija lyginant su Kaunu? Ypač gatve važiuojant?

  2. mashius said

    Dviračių takai, mano manymu, yra skirti dviračiams. Todėl aš, kaip doras pilietis, stengiuosi važiuoti jais.

    Norėčiau žodžio ‘commutinti’ paaiškinimo, nes nelabai supratau 🙂

    Situacija lyginant su Kaunu, geresnė. Skirtumas tas,kad Kaune mašinų mažiau, todėl ir gatve važiuoti maloniau, plius, bent kiek dabar teko išvažinėti, Kaune šaligatviai šiek tiek platesni, todėl problemų ‘įsitalpinant’ tarp pėsčiųjų nekyla. O čia, kilo.

  3. sqrt said

    http://en.wikipedia.org/wiki/Commuting

    Kai po dviejų metų dviratavimo Vilniuje nuvariau į skandinaviją, tai iš pradžių net erzino – pilna takų visokio plauko, eina kiekvienas bala žino kur, į gatvę kažkaip koja nekyla lyst… Nei važiavimas nei ką – tampaisi per perėjas ir kitokias nesąmones.
    Po mėnesio skandinavijoj keltu persikėlėm į Rygą – vėl šokas. Tako nei vieno, šaligatviai pradingsta, požeminės perejos su bagažu vežinu dviračiu praktiškai neįveikiamos…

    Taigi reziumė – jei nori važinėt dviračiu patogiai tai taikaisi prie miesto. Doras ar nedoras, bet Vilniuj į taką ar ant šaligatvio lyst nepatariu 🙂 Va gatvėm – kitas reikalas. Tik kai kurie vairuotojai avingalviai. Maniau Kaune turėtų jų būt daugiau.

  4. ramūnas said

    sveikas atvykęs į vilnių! kur tik įmanoma, stengiuosi važiuoti dvir. takais. žinoma, ne ten kur pusmetriniai “bordiūrai“. taip saugiau. dėkui die, vilniuje bent ne tokia situacija, kaip tbilisyje – ten net perėjų nėra antžeminių, nė vienos dvir. parduotuvės ir 1 proc. dvir. kultūros. tiesa, pypsina vairuotojai ten daugiau iš nuostabos ir norėdami pasisveikinti:)

  5. mashius said

    Ramūnai, dėkui už ‘warm welcome’ 🙂 žiūrėsim kaip čia bus.

    Sqrt, gatvės mane truputį nervuoja tuo, kad jos ypač netvarkingos šalikelėse. Vakare, važiuojant dideliu greičiu, gali netyčia įšokti į didelę duobę, kuri neblogai paskraidintų kurs nors į šoną. Beje, Kaune vienas dviratininkas taip ir užsimušė.

    Važiuoti man tenka iš Užupio (olandų g.) į GMF (M.K.Čiurlionio gatvė).

  6. sqrt said

    Aha, tai matyt senamiestiniais dviračių takais džiaugiesi 🙂

    Kaip bebūtų, taku ar gatve, visvien dviratis rieda. Vienas “welcome’as“ ir nuo manęs 🙂

  7. mashius said

    dėkui.

    na taip, mano kasdieninis maršrutas. Užupio kalnas-onos bažnyčia-katedra-gedimino pr-Tauro kalnas. Bandžiau ir pro pilies gatvę važiuot, ale labai jau ten purto 😀

  8. ramūnas said

    panašiai ir man tekdavo važiuoti. aš tai nusileidęs polocko gatve, prie Onos bažnyčios sukdavau link Pilies g., kirsdavau ją, ir paskui Trakų gatve (tiesa, čia vienpusis eismas), Basanavičiaus g. į viršų prie Santuokų rūmų.

  9. laura said

    o Tbilisy kokios duobes.. 1 m X 1 m… 😀 ir dar atviru suliniu pakelese sutikt gali. .. ekstrymas.

    # mashius Says:
    October 1st, 2007 at 7:24 pm

    Sqrt, gatvės mane truputį nervuoja tuo, kad jos ypač netvarkingos šalikelėse. Vakare, važiuojant dideliu greičiu, gali netyčia įšokti į didelę duobę, kuri neblogai paskraidintų kurs nors į šoną. Beje, Kaune vienas dviratininkas taip ir užsimušė.

  10. mashius said

    Laura – kita vertus, 1×1 duobe BENT pamatyt gali…. 🙂

  11. O mane žiauriai erzina kai Gedo prospekte sukdami dešinėn vairuotojai pasidaro antrą juostą ant dviračių takelio. Vakar vienas toks dar nustebęs rodė mol “štai tau yra šaligatvis, ko čia žiūri į mane nepatenkintas?!“.
    Beje, kaip naujokui šiame mieste patarimas: bent kartą per porą savaičių paskambinti 112 ir pranešt apie tokius kurie stovi ant dviračių takelių. Arba gal ir dažniau. Į tai tikrai reguojama, maloniai priima pranešimus ir dažniausiai po kokios valandos randi tuos automobilius užrakintus.
    Kuo daugiau tą darys, tuo greičiau priversim mūsų policiją pastebėt dviračių takelius.

  12. mashius said

    Plaukas pyragely – dėl tų sukančių į dešinę, tai aš persirikiuoju į kairę jų pusę. Nematau tame didelės problemos iš tikro.

    O dėl 112 manau tikrai pasinaudosiu šia privilegija 🙂 tik kad kartais tam laiko pritrūktų. Nes į paskaitas dažniausiai ‘su vėjeliu’ lekiu 🙂

Palikti atsakymą: mashius Atšaukti atsakymą