EKO((b))logas

ekologiškai švarios žinios | eco-friendly news

Mobilumo Savaitė | Kiekviena Diena Be Auto

Posted by ramūnas on rugsėjo 16, 2007

Šiandien prasidėjo Europos Mobilumo Savaitė – didžiulis renginys (kiekvienais metais rugsėjo 16 – 22 dienomis), skirtas darnaus transporto plėtrai ir propagavimui. Kaip tik šiandien išvažiuojame į dviračių žygį Gruzijoje, tad porą savaičių Ekoblogas atostogaus:)

Keliuose Lietuvos miestuose bus daug renginių, jų tarpe ir tarptautinė Diena Be Automobilio (rugsėjo 22d.). Ypač daug renginių Klaipėdoje – štai jų pranešimas žiniaskaidai:

Klaipėdoje kova dėl gaivaus gurkšnio

Nuo sekmadienio uostamiestis įsijungia į judriąją savaitę, vykstančią visoje Europoje. Siekiama, kad pasaulį anglies dvideginiu dusinantys vairuotojai savo automobiliams duotų bent septynias dienas poilsio.

Žaliųjų judėjimui priklausantis ekologinis klubas Žvejonė organizuoja Klaipėdoje renginių seriją, skirtą atkreipti dėmesį į globalinį atšilimą. Rugsėjo 16-22 dienomis jaunų žmonių komanda bandys parodyti miestiečiams, kad globalinis atšilimas – anaiptol ne prognozė, o gąsdinanti realybė.

Kiekvienas gyventojas turi suprasti, kad jo pastangos reikalingos. Sumažinti anglies dvideginio galima įvairiai: važiuoti dviračiu, eiti pėsčiomis, rinktis kelionę autobusu.

Prezidentas Valdas Adamkus, dar dirbdamas JAV aplinkos apsaugos departamente kalbėjo: „Gamtoje turi būti išlaikyta harmonija. (…) Kai kuriais atvejais esame priėję kone kritišką ribą, iš kur jau nebeis sugrįžti…Privalome neatimti galimybės ateinančioms kartoms naudotis gamtos resursais, visa aplinka, kurią taip rūpestingai saugojo mūsų protėviai.“

Neabejingų klaipėdiečių, kuriems svarbu kvėpuoti grynu oru ir gyventi švariame mieste, laukia akcijos, koncertas, pasirodymai, paradas, žygis, lenktynės ir išsami informacija apie tai, kaip nežinojimu ar abejingumu naikiname savo planetą.

Detalesnė programa čia.

Best Cycling!

Reklama

8 atsakymai to “Mobilumo Savaitė | Kiekviena Diena Be Auto”

  1. Mantas said

    Keista, kad detalesnė programa patalpinta MS Word dokumento formate, tai reiškia, kad norint peržiūrėti šį dokumentą, reikia isigyti Microsoft kompanijos produktą. Ar EKO((b))logas kaip nors atstovauja Microsoft kompaniją, reklamuodamas ir siūlydamas jų produkciją?
    Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje yra priimtas atviras ir nepriklausomas dokumentų formatas ODF, kurį palaiko daugelis skirtingų programų, todėl būtų gerai, jei patalpintumėte programę šiuo formatu, nes tam kad peržiūrėti dokumentą, mokėti 700lt man yra per brangu 🙂

  2. leon187 said

    arba galima paprasciau patalpinti documenta i google docs (http://docs.google.com/), ir jis bus prieinamas bet kam turinchiam narshykle naujesne nei IE 5.0

  3. sqrt said

    Jei jau kabinėjamės prie smulkmenų: .doc formato peržiūrai nebūtinas microsoft produktas. Puikiausiai galima naudotis Open Office. Kadangi aš taip ir pasielgiau, tai išvydau tai ką ir, tiesą sakant, tikėjausi.

    Eilinis Šū***.

    Net ir ekobloge buvo rašyta apie Earth day beviltiškumą, tai čia dar prasčiau. Kaip visad žvejonė, kurios dalis narių sutampa su LDB užsiima rėkavimais ir kažkokiais lankstinukais. Jau nekalbant apie tokius punktus, kaip paskutinysis – internetinė apklausa apie tai, ar galima dviračiu važinėti Klaipėdoj. LoL.

  4. leon187 said

    European cities promote widespread use of bikes

    The bicycle is still having trouble imposing itself in the European urban environment. Getting around town on a bike can be a real battle.

    http://www.youtube.com/watch?v=E5K-WUqpmvw (EUtube)

  5. RB said

    Į Gruziją? Ech, jaučiu, kad sutiksit Cc, būčiau jai kokį nors gerą dalyką įdėjes.

  6. bi said

    “Pranešimas žiniasklaidai:
    2007 m. rugsėjo 21 d.

    Šiais metais nevyriausybinės organizacijos vietoje Savivaldybės organizuojamų renginių renkasi mišias

    Šiais metais nevyriausybinės organizacijos neprisidės prie Tarptautinės Europos dienos proga Vilniaus miesto savivaldybės organizuojamų renginių „Mieste be savo automobilio!“ ir vietoj to nusprendė užsakyti mišias už visus miesto gatvėse žuvusius ir sužalotus dviratininkus.

    „Neslėpsiu, kad Savivaldybės atstovų buvome įkalbinėjami suorganizuoti būrį dviratininkų rugsėjo 22 d. važiavimui iš Lukiškių aikštės į Savivaldybės aikštę, tačiau šiame propagandiniame renginyje, kuriame kelis šimtus metrų dviračiu ketina nuvažiuoti ir miesto meras, dalyvauti atsisakėme“, – teigė Lietuvos dviratininkų bendrijos atstovas Frank Wurft. „Užuot prisidėję prie Savivaldybės organizuojamų renginių ar rengę savo akcijas šių metų „Dieną be automobilio“ nusprendėme užsakyti mišias bažnyčioje už miesto gatvėse žuvusius ir sužalotus dviratininkus. Belieka tikėti, kad dangiškos institucijos dirba efektyviau nei žemiškos, todėl kitais metais nukentėjusių dviratininkų miesto gatvėse galbūt bus mažiau“, – sakė jis.

    Lietuvos dviratininkų bendrija ir Vilniaus riedutininkų klubas „Riedėk.lt“ yra surengęs ne vieną akciją, kurių metu stengėsi atkreipti miesto valdžios dėmesį į tragišką dviračių takų infrastruktūrą mieste.

    „Prieš kelis metus internete sukūrėme elektroninę peticiją, kurią pasirašė daugiau nei tūkstantis žmonių“ – sakė riedutininkų klubo atstovas Audrius Šapola. Pasak jo, peticijoje buvo reikalaujama, kad miestas taptų patrauklesnis ne automobilių vairuotojams, bet pėstiesiems, dviratininkams, riedutininkams ir kitų alternatyvių transporto priemonių vairuotojams. Reikalauta, kad sostinės Vingio parke būtų uždraustas automobilių eismas, mieste atsirastų dviračių takų infrastruktūra ir iš vieno gyvenamojo rajono būtų galima saugiai nuvažiuoti į kitą.

    Pasak nevyriausybinių organizacijų atstovų, nors kiekvieną vasarą dviratininkų skaičius auga, tačiau situacija nepasikeitė į gerąją pusę: nepaisant platinamų gatvių ir tiesiamų aplinkkelių bei viadukų, šį rudenį miesto gatves surakino dar didesni automobilių kamščiai. Neatsirado ir ilgai žadėti dviračių takai, o pro ant esamų dviračių takų centrinėje miesto gatvėje stovinčius automobilius eismo kontrolės tarnybos ir policijos ekipažai pravažiuoja net nestabtelėdami. Paradoksalu, tačiau eismo raminimo priemonės – „gulintys policininkai“ – atsirado ne prie mokyklų ar vaikų darželių, o vis dar automobiliams atviro Vingio parko viduryje, idant dideliu greičiu po parko teritoriją važinėjantys automobilistai būtų priversti bent šiek tiek sumažinti automobilio greitį.

    „Deja, dviratininkas, kuris kitose Vakarų Europos gatvėse yra pilnateisis eismo dalyvis, mūsų mieste yra vis dar nepageidaujamas – teigia nevyriausybininkai. Norint tuo įsitikinti, užtenka atsisėsti ant dviračio ir prariedėti centrinėmis miesto gatvėmis. Po patirties toje miesto dalyje, kur automobilių eismas dažnai yra lėtesnis, daugeliui tikrai nekils nors išvažiuoti į kitus rajonus, kuriuose eismas gerokai intensyvesnis ir automobiliai važinėja didesniais greičiais. „Nenuostabu, kad daugelis žmonių nesiryžta sėsti ant dviračio, nors gyvena vos kelių kilometrų atstumu nuo savo darbo vietos, – sako Frank Wurft. Jo teigimu, problema ir neįrengti dviračių stovai, todėl, net pasiryžus atriedėti į darbą su dvirate transporto priemone, dažnam dviratininkui reikia sukti galvą kur saugiai palikti savo dviratį.”

    ŠAUNUOLIAI!
    mero kontrargumentai juokingi. ir nereik apsimetineti dideliu ekologu! ak ak, meras su dviratininkais nuvažiuos 500 metrų!

  7. mashius said

    būčiau ir aš į Gruziją prisijungęs…. :/

  8. laura said

    ech ta “nestabilnaja Gruzija” 🙂 tikrai sauniai pakeliavom, taip ir mes isreiksdami solidaruma Mobilumo Savaitei 😀
    Gruzija didele, dar jos daug nepamatem, taip kad, Mashiau, bus proga jungtis i kita zygi, kad ir i Kacheti vynu regiona …

    Nice.. 🙂

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: