EKO((b))logas

ekologiškai švarios žinios | eco-friendly news

Ar važiuoti dviračiu – nusikaltimas? | Kritinė Masė

Posted by ramūnas - 29 liepos, 2007

Vilniuje patogiausia transporto priemonė yra dviratis. Niekam nepatinka gaišti laiką vis didėjančiuose kamščiuose keliuose ir dusti nuo automobilių išmetamųjų dujų smarvės. Vis daugiau vilniečių tai supranta ir dviratį renkasi kaip transporto priemonę kelionei į darbą, mokslus, poilsiui ar laisvalaikiui. Dauguma biurų pastatų valdytojų tvirtina, kad automobiliai pastaraisiais metais vis dažniau išmainomi į dviračius, ir jais atvažiuoti į biurą darosi vis populiariau. Važiavimas dviračiu suteikia nepakartojamą laisvės pojūtį.

Tačiau vis dar trūksta dviračių takų, o esantys yra fragmentiški, neprižiūrėti, nepažymėti, juose daug bortelių, nesumontuotos užtvaros automobiliams. Važiuoti trukdo ir viduryje tako sumontuoti šviesoforai, apšvietimo stulpai, autobusų stotelės [via]. Mažai skiriama dėmesio dviračių stovėjimo vietoms. Ypač pasigendama vairuotojų kultūros bei pagarbos dviratininkams.

Daugelio Europos Sąjungos šalių vyriausybės laužo galvas, kaip geriau integruoti dviračių infrastruktūrą į miestų erdvę.

“Ilgą laiką automobiliai buvo tapatinami su judėjimo laisve ir lankstumu. Tačiau mes norime parodyti žmonėms, kad dviračiai daugeliu atvejų patenkina šį poreikį labiau ir šiuolaikiškiau“, sakė Paryžiaus miesto meras, praeitą savaitę atidaręs penkioliką (iš 700-ų) modernių dviračių nuomos punktų, įrengtų pagal naują dviračių nuomos programą “Vélib“ (pranc. “vélo,” dviratis, “liberté,” laisvė) kviečiančią kovoti su kamščiais miesto keliuose ir oro užterštumu.

Kitose šalyse, kur vyriausybės mažiau dėmesio skiria saugaus ir patikimo dviračių transporto plėtrai bei visuomenėje dar išlikęs neigiamas dviračių įvaizdis, didėjantis dviratininkų kiekis peržengė kritinę ribą ir atsirado saviorganizuojantis reiškinys Kritinė Masė. Prasidėjęs 1992 m. rudenį San Francisko mieste J.A.V., šis judėjimas greit išplito po visą pasaulį ir tapo visuotine kas mėnesį vykstančia dviračių bei dviratininkų teisės važiuoti gatve gynimo šventė. Kritinė Masė nėra organizacija ir ji neturi lyderių ar vadovų – tai neorganizuotas atsitiktinumas, kuomet dviratininkai maršrutą pasirenka patys.

Nuo 2005 metų kiekvieno mėnesio paskutinį penktadienį Kritinė Masė vyksta ir Lietuvoje. Pradėję Vilniuje, dviratininkai masiškai renkasi jau ir kituose šalies miestuose: Kaune, Šiauliuose, Visagine ir Palangoje. Sostinėje nuolat susirenka keli šimtai įvairaus amžiaus dviratininkų, daugelis atmina po darbo; entuziastai susikonstravo muzikinę garso sistemą ant dviračio, kuris tapo neatsiejamas pasivažinėjimo atributas. Kuo daugiau dviračių gatvėse, tuo saugiau yra važiuoti. Prie spalvingo dviračių parado mėgsta prisijungti keliaujantys užsienio dviratininkai, dažnai tėvai ant dviračių sėdynių vežasi ir savo mažamečius vaikus. Prisijungti prie šios geranoriškai nusiteikusios dviračių kolonos gali kiekvienas norintis. Tokiais važiavimais norima parodyti, kad dviratis yra sveika, greita, taikinga, pigi transporto priemonė bei atkreipti dėmesį į didėjantį miesto užterštumą ir transporto kamščius. Tokiomis akcijomis daromas spaudimas ir valdžiai, kad ši plėstų dviračių takų infrastruktūrą ir drauge mažintų aplinkos taršą.

Pats esu didelis dviračių mėgėjas ir propaguotojas, todėl nuo pat pradžių entuziastingai palaikiau Kritinės Masės idėją ir visuomet stengiuosi dalyvauti šiame tikrai globaliame ir tarptautiniame renginyje.

Kuomet Kritinėje Masėje nesibodi dalyvauti pats Vengrijos prezidentas, dviratį mina Kauno meras, Vilniuje dviratininkai yra negarbingai areštuojami. Paradoksalu, tačiau išvažiavęs penktadienio vakarą į Vilniaus centrą gali būti staiga suimtas policijos už viešosios tvarkos pažeidimą ir kartu su dviračiu įgrūstas į autobusiuką grotuotais langais.

Taip liepos 27 dieną (penktadienį) apie dešimt dviratininkų buvo suimti policijos pareigūnų, Gedimino pr. ir Jogailos g. sankryžoje policijos mašinoms užblokavus eismą. Šeši policijos mašinų ekipažai, persekioje taikią dviratininkų koloną, ryžosi tokiam desperatiškam negarbingam veiksmui. Straipsnio autoriui, važiavusiam kolonos gale, vos pavyko išvengti susidūrimo su policijos automobiliais, jiems pradėjus skersuoti gatvę. Tai yra ne tik dviratininko, bet ir žmogaus orumo bei teisių pažeidimas. Ar kas nors suima automobilių kamščiuose stovinčius vairuotojus, jei jų gausybė sulėtina eismą? “Dviratininkai, važiuokite dešine kelkraščio dalimi, kitaip būsite baudžiami“, per mikrofoną plyšojo susierzinę pareigūnai, tuo tarpu patys savo automobiliais užimdami laisvą juostą ir trukdydami eismui. Kritinės Masės dalyviai visuomet linkę praleisti visuomeninį transportą, specialiųjų tarnybų automobilius. Jei visi yra įpratę prie automobilių kamščių, trumpalaikis dviračių kamštis turėtų būti irgi ne išimtis, prie kurios taip pat reikėtų įprasti taikytis. Kiek mačiau, daugelis dviratininkų tvarkingai laikėsi vienos kelio juostos. Jei ir buvo pavienių “išsišokėlių“, dėl to tikrai nėra pagrindo trukdyti visai miniai ir niekšiškai suiminėti atsitiktinius dviratininkus.

Nenorėčiau visko politizuoti, tačiau toks incidentas įvyko pirmą kartą per dvejus metus, kaip tik po pokyčių sostinės savivaldybėje. Šį įvykį nesąmoningai norisi prilyginti gana paplitusiam būdui parodyti savo pareigybinę viršenybę: užėmus aukštesnes pareigas yra atleidžiamas iš darbo koks nors darbuotojas, taip įbauginant kitus. “Mes nieko negalime patys spręsti, kaip ir jūs“, teigė kalbinamas policijos pareigūnas Katedros aikštėje. Ir iš tiesų, vis tiek tradiciškai pabaigus dviračių važiavimą Katedros aikštėje, vienas po kito ėmęsi rinktis policininkai tarsi nežinojo, kaip čia jiems toliau elgtis ir desperatiškai skambinėjo telefonais. Net buvo mėginta nesekmingai priekabiauti primityviu teiginiu “dviračiams šaligatviu važinėti draudžiama“.

Nemanau, kad šis įvykis pakankamai bus nušviestas žiniasklaidos. Paklausius pareigūno, kas bus suimtiems dviratininkams, šis atrodė nustebęs – “kokiems suimtiems?“. Todėl ir parašiau šį tekstą.

Akivaizdu, kad Lietuvoje piliečių poreikiai nepaisomi ir jų nuomonė daug kam nepatinka – nėra įstatymo leidžiančio piliečiams ginti viešąjį interesą, o išdrįsę pareikšti savo nuomonę gali sulaukti nemalonės ir iš vyriausybės, ir iš įtakingų verslininkų.Kai Vakarų Europos miestams yra didžiulė garbė būti paskelbtiems metų dviračių miestais (velo-city), ir stengiamasi sudaryti kuo palankiausias sąlygas dviratininkams, Vilniuje dviratininikai yra suimami, o Palangos politikai trukdo kurorte veikti poilsiautojus vežiojantiems velomobilių taksi; patys velomobiliai yra persekiojami. Apie karą keliuose kone kasdien kalbantys ir nedrausmingus vairuotojus moralizuojantys valstybės vadovai sau tų pačių taisyklių netaiko bei patys silpnai suvokia, kas yra demokratija.

Vis daugiau kaupiasi mokslinių duomenų, kad automobilių keliama taršą yra kenksminga žmonių sveikatai – kietosios dalelės (KD10), ultra-smulkiosios dalelės (UFP), dyzelio tarša didina plaučių, širdies ir kraujagyslių ligų, piktybinių navikų riziką, yra sietinos su priešlaikinėmis mirtimis. Dėl oro užterštumo Europos miestuose, kurio pagrindinė priežastis yra transporto keliama tarša, kasmet anksčiau laiko miršta 310000 žmonių.
Gydytojai pataria gyventojams piko metu didesniuose Lietuvos miestuose dėvėti kaukes. Lietuva, kaip ir daugelis kitų naujųjų Europos Sąjungos šalių, tampa senų automobilių sąvartynu, o nuo jų keliamo triukšmo bei smarvės turime kentėti mes patys ir mūsų vaikai.

Kito mėnesio paskutinį penktadienį keli šimtai susirinkusių dviratininkų vėl važiuos sostinės gatvėmis. Kas gi išdrįs sustabdyti susikaupusią globalią Kritinę Masę?

Straipsnyje panaudotos nuotraukos iš KM dalyvių internetinių archyvų.

Kritinė Masė Budapešte, Vengrija.

Nesibaigiantys politikų pažadai (foto: Frank Wurft)

53 atsakymai to “Ar važiuoti dviračiu – nusikaltimas? | Kritinė Masė”

  1. baltas said

    žiauru. o iš žiniasklaidos- nei žodžio.. vis labiau liūdna šiame mieste ir šalyje gyventi. pirksiu dviratį ir jungsiuos į sekančią kritinę masę. pažadu!

  2. lio said

    Čia kartais ne šitie dviratininkai?
    Beje, taip pat pastebėjau, kad žiniasklaidoj apie tai neužsimenama. Liūdna. Trūkstant viešumo įvykis taip ir liks nepastebėtas… Bet taip iki galo ir nesupratau: dviratininkai buvo suimti ar ne? Kuo viskas baigėsi?
    Sėkmės sekančios kritinės masės dalyviams!

  3. doo said

    Ir šitie ir kiti, Lio.
    Beje, mane labiausiai šokiravo pareigūnų neprofesionalus nesivaldymas – kai vienas ekipažas Konstitucijos prospekte(!) taranavo masę įsiverždamas į pirmąją juostą. Suprantu kad tikrai ne visi masės dalyviai elgėsi tvarkingai – buvo abipusių žiežirbų. Tačiau pareigūnai, žmonės nešiojantys ginklą ir atsakingi už mūsų saugumą, neturėtų elgtis taip pat kaip paaugliai. Juk jų misija saugoti o ne kelti pavojų. Ir kažkokie mikroincidentai, įvykę su geranoriškai lydėti pradėjusiu ekipažu tikrai neturėjo pavirsti tokiu gėdingu įvykiu, kur saugus eismas ir neužkimštos(???) gatvės liko tik pretekstu įrodyti kas čia viršesnis.

  4. […] Visas straipsnis ekoblogas.wordpress.com. […]

  5. Tadas said

    Nors ir nebuvau šioje KM, tačiau čia reikėtų pabrėžti, štai ką: ir dviratininkai gali ir turi būti baudžiami, jei trikdo eismą (juk ir dviratininkas eismo dalis), bet baudžiami baudomis, o jokiu būdų ne suimami. Šiuo atveju tikrai buvo perlenkta lazda.

  6. dado1945 said

    O aš maniau, kad Erichas Maria Remarque’as iškėlė retorinį klausimą:

    http://dado1945.storas.lt/blog/57

  7. RB said

    Važiavau ir aš ten. Dviratininkų išsišokėlių netrūko kaip visada (ech, tas jaunas kraujas), bet policija visgi perlenkė lazdą ir pridarė kvailų dalykų, jau nekalbant apie tai, kad patys labai pavojingai manevravo, blokavo eismą ir kėlė tiesioginį pavojų dviratininkų sveikatai. Girdėjau, kad prirašė protokolų ir bus teismai. Jei kas žino kada- parašykit. Reikia visiems važiavusiems dalyvaut, kelt triukšmą ir visom priemonėm gint saviškius. Na ir auklėt savo primityvią policiją…

  8. Vaidas said

    Nu gi čia blogiausia kads but gali :DVa paeme mus 5 kiese ir supakavo gaidžiai pagasdinimui, kad daugiau jos nebebutu.maunau ateinančiai kritinei reikia kažka pasikviest arba pasiimti kažkam filmavimo kamera ir porodyt kokie musu policinninkai yra :>

  9. Vaidas said

    Bent jau man aiškintis del to rieks 7 rugpjučio kažkam dar ir 6 o kitiem nežinau

  10. CC said

    Labai neblogas straipsnis, turint omeny, kad daugelis žiniasklaidos mieliau gvildena valdžios grietinėlės šeimynines problemas. Teko pačiam dalyvauti, ir jei vienetus iš pačios masės galima būtų laikyti smulkiais tvarkos pažeidėjais, kuomet dauguma visgi riedėjo, tvarkingai užsiėmę jiems skirtą juostą. Vairuotojų reakcija irgi dvejopa – vieni laikėsi už barankų keikdamiesi ir grūmodami , kiti su šypsena plojo ir tolerantiškai stebėjo, kaip dviračių kolona neskubėdama prasuka kelis ratus Vilniaus žiedais, sutrikusiai policijai plyšaujant per mikrofoną “prašom, prašom, prašom … būsit nubausti, būsit nubausti, būsit nubausti…“ ir vienintelė grėsmė aplinkinių bei pačių dviratininkų saugumui sukelta grėsme tapo vėlesnis teisėsaugos mėginimas efektyviausiu būdu užtvara pašalint-išsklaidyti kliūtį, blokuojant eismą link įvažiavimo į gedimino prospektą, kuomet išties vaizdelis tapo įdomus. apmaudu, kad pareigūnai perlenkė lazdelę, su ordnung, taip galima ir iki ašarinių dujų ir bananų nusiristi taip tramdant viešosios tvarkos “pažeidėjus“. Beje, šią pažangią ir neginčytinai efektyvią metodiką siūlau taikyti kasdieniniuose rytiniuose kamščiuose užstrigusiems automobilistams vaikyti. Galima drąsiai teigti, kad tai išspręstų daugelį, su eismo srautų netobulumais susijusių, problemų. 🙂

  11. Ne sakyciau policija cia jau per grieztai pasidarbavo su savo tokiu elgesiu, ir idomu kuom jie tuo pasireiske, kad sueme? Mano kad daugiau nebus Kritiniu mase:) deja, kad klysta… Gaila, kad niekas nefilmavo kaip jie Konstitucijos g. vaziave staiga is masinos issoko ir pradejo stabdyt dviratininkus…

  12. ramūnas said

    esu nufilmaves kaip daugeja policijos automobiliu, kaip krauna dviracius i autobusiuka (!). tik negaliu medziagos perdeti is mobiliako ir sumontuoti, nes kompas uzluzes. bet tai laikina. sekite naujienas.

  13. ramūnas said

    tikrai, dado1945, įdomiai čia viskas susiveda:

    http://www.alfa.lt/straipsnis/137356

    “Įdomu, kada „Tvarkos ir teisingumo“ vadovas Rolandas Paksas, padedamas paties paskirtojo sostinės mero Juozo Imbraso, pradės kovoti prieš Vilniaus dviratininkus?

    Paklausite, kuo dėti dviratininkai? Atsakymą prieš šimtmetį pateikė Erichas Maria Remarque’as – jei atsimenate garsųjį romano dialogą apie tai, kad dėl žmonijos nelaimių kalti žydai. O jeigu taip – tada ir dviratininkai.“

  14. baltas said

    jo, bet vis tik paskaičius lryto komentarus, aišku kad visuomenei moraliniai-politiniai aspektai smarkiai dzin. o nepaaiškinamas globalinis pyktis ant dviračių valdo. tai vat tai pakeisti gal net svarbiau nei lygiavertes eismo teises išsikovoti..

    o argumentas “kaip dviratininkai deklaruoja kad jie eismo dalyviai, tačiau drįsta važiuoti kiaurai per raudona šviesa“- tai atsiprašau, kelia abejonių ir man. jeigu jau važiavimas vien dešiniu kelkraščiu neįmanomas dėl kiekio, todėl išeina/tenka užimti pilną eismo juostą ar net kelias, tačiau nelendant į priešpriešines – tai kaip ir suprantama. kad dėl to sulėtėja bendras eismas – irgi logiška nes dauguma yra dauguma ir ji diktuoja tempą. tačiau ne pagal taisykles nerimas per šviesoforus ar žiedus – tai vis tik arba yra kiaulės lygesnės už lygias, arba reikia kiekvieną važiavimą derinti ir forminti kaip koloną kurią oficialiai lydėtų ir kitų eismą tiesiogiai kur reikia sustabdytų tam turintys teisę subjektai ir institucijos 🙂

    nes iš esmės- jei į per raudoną šviesą važiuojančią dviračių koloną iskris koks erelis su mašina – liudniausia bus kad tik moraliniu aspektu dviračių šalininkai tegalės skūstis kad “skriaudžia mus ir jokios pagarbos“. bet iš esmės jie negali būti teisūs vien todėl kad leidžia sau išskirtinai anarchiją pademonstruoti..

  15. RB said

    Na, įlėkes į dviratininkų koloną erelis bus skaudžiai baudžiamas kelių policijos, nes nepasirinko saugaus greičio ir nesugebėjo išvengti kelyje atsiradusios kliūties. O jei dar paaiškės, kad viską pastebėjo, bet sąmoningai ignoravo- garantuotai sės už grotų (gal todėl nieks ir neskuba važiuoti ant tų dviratininkų). Čia aš iš patirties šneku, nes kai tuščiam kely užlėkiau su mašina ant kelininkų paliktos “kliūties“ ir kažkoks geradaris iškvietė policiją, tie šaltu veidu apiformino būtent tokį pažeidimą (tada dar buvo tik 20lt).
    Dėl anarchijos tai tu brolyti gal ir nepataikei, nes tada didžiausiais anarchistas būtu koks muntianas, ar prezidentas, bet čia nieks nesupyks. Kitą kart pasiskaityk ką nors apie anarchizmą prieš rašydamas- bus paprasčiau.

  16. baltas said

    kad įlėkęs į koloną būsi baudžiamas, aš dėl to nesiginčyju. tačiau tie kurie važiavo per raudoną – mažiau kalti tikrai nėra ir nebus pripažinti. taigi- kas būtų nubaustas kelių šimtų litų bauda, o kas geriausių atveju pagulėtų ligoninėje finansuojamas iš savojo socialinio draudimo. apie prisiteisimą žalos iš taranavusio – jokių šansų..

    o dėl anarchijos- aš kritinės masės ir nekėliau iki didžiausių anarchistų (kurie dėja net drįsta savo anarchiją įteisinti), tačiau- man nelabai priimtinas metodas, skelbiant kad mūsų teisės yra pažeidžiamos, dėmėsį į tai atkreipinėti panašiu pažeidinejimu kitų teisių (tuo labiau tipo “paverčiant juos tuo metu silpnesniais“). tiesiog gaunasi kad čia ne demonstracija, kad ta dviratininkų mažuma nėra tokia maža ir gal reiktu labiau skaitytis, o išeina kad “didelė mažuma“ keršyja didesnei daugumai, kad ji turėtų supratingesne tapti..

    kažkaip kvailokai gaunasi. o kadangi labai galvojų apie prisijungimą prie kritinės masės ir tikrai norėčiau geresnių salygų dviratininkams – dėl komunikacijos man vis tik atrodo kad čia geriau užtektu tos humanistinės idėjos kad kadangi dviratininku kritinėje masėje yra labai daug, tai jie užima ir važiuoja tiek tos vietos kiek turi užimti kad sutilptu. bet eismo taisyklės galioja visiems vienodai. taigi prie šviesoforų kolona turėtų stoti ir – tegul mojuoja pravažiuojantiems automobiliams – gal tai labiau “gyvenkime draugiškai“ pranešimas nei keitimaisi “priešų rolėmis“ 🙂

  17. fsafsa said

    kad pykdamiesi nieko gero nepasieksime yra visiems žinomas faktas.

  18. Egle said

    CC >> “Beje, šią pažangią ir neginčytinai efektyvią metodiką siūlau taikyti kasdieniniuose rytiniuose kamščiuose užstrigusiems automobilistams vaikyti.“

    dabar pats/pati pagalvok ką pasakei. Kodėl rytais būna tie kamščiai? Gal todėl, kad žmonės skuba, o su dviračiu greit nepavažiuosi. Aš pati gyvenu 10km nuo Vilniaus, ir tikrai nevažinėčiau kasdien dviračiu į miestą. Ir dar, kaip suprantu, norite, kad dviratininkams atsirastų vietos kur važiuoti. Tai ką siūlote daryti? Leisti jum užimti gatves? Kad mašinos vilktųsi iš paskos? Tarkim. Be to, juk dviratis yra sezonine transporto priemonė. Vėl problemos – jei jau gautumėt kažkokias sąlygas normaliai važinėti, žiemą (taip pat dalį rudens ir pavasario, ir siaip lietingomis dienomis) dviračių kelius reiktų užimti kažkuom kitu, kad nestovėtų be reikalo.

    Dar – Lietuvos valdžia nesugeba išspręsti automobilių kamščių problemų, tai reiškia, kad bent artimiausiu metu dviračiams vietos gatvėse tikrai neatsiras. Juk tai neva tik dar labiau užkimštų gatves. Gal ir taip.

    O šiaip manau, kad jūsų kritinė masė yra geras dalykas, nuotaiką pakelia, ir pasivažinėti dviračiu sveika. Nors ir rezultatų, tokių kaip norite, negausite. 🙂

  19. doo said

    Na štai, pagaliau ir Delfi brūkštelėjo. Ir žiek Ramūnai, tave jau legendomis apipynė 🙂

  20. tmbs said

    Egle:

    dabar pats/pati pagalvok ką pasakei. Kodėl rytais būna tie kamščiai? Gal todėl, kad žmonės skuba, o su dviračiu greit nepavažiuosi. Aš pati gyvenu 10km nuo Vilniaus, ir tikrai nevažinėčiau kasdien dviračiu į miestą. Ir dar, kaip suprantu, norite, kad dviratininkams atsirastų vietos kur važiuoti. Tai ką siūlote daryti? Leisti jum užimti gatves? Kad mašinos vilktųsi iš paskos? Tarkim. Be to, juk dviratis yra sezonine transporto priemonė. Vėl problemos – jei jau gautumėt kažkokias sąlygas normaliai važinėti, žiemą (taip pat dalį rudens ir pavasario, ir siaip lietingomis dienomis) dviračių kelius reiktų užimti kažkuom kitu, kad nestovėtų be reikalo.

    * kad tamsta nesugeba numinti 10km dar nereiškia, kad kiti to padaryti negali
    * retorinis klausimas – koks vidutinis automobilio judėjimo greitis piko valandomis centre?
    * minties apie dviratininkų užimamas gatves kitaip nei kliedesiu nepavadinsi
    * dviratis nėra sezoninė transporto priemonė
    * ir šio aršaus komentaro pabaigai – kur čia tie keliai stovi?

  21. Tomas said

    Nieko baisaus, kad dviraciu keliai ziema ar per lietu nenaudojami: ziema juose galima suversti sniega nuo automobiliu keliu, o tokiu lietu, kad nepravziuotum su dviraciu retai Lietuvoje pasitaiko 🙂

  22. CC said

    Egle >> “Kodėl rytais būna tie kamščiai? Gal todėl, kad žmonės skuba, o su dviračiu greit nepavažiuosi. Aš pati gyvenu 10km nuo Vilniaus, ir tikrai nevažinėčiau kasdien dviračiu į miestą.“

    Egle dabar pagalvok ką pasakei, man 10km dviračiu neskubant yra pusvalandis, turint omeny jei yra padorus kelias ar geriausiu atveju tvarkingas dviračių takas ir jei egle nerūkai, negeri tie dešimt kilometrų puikiai atstoja mankštą ( jei jau esi sveiko gyvenimo maniake ) plius sutaupo kainą už kurą, už sporto salonų stakles, antra vertus jei jau teikiate pirmenybę jiems tava valia. Tik vat kiek laiko užima tas “skubėjimas kamščiuose“ ? aaa ? 🙂

    tmbs >>> * dviratis nėra sezoninė transporto priemonė

    šiuom atveju aš už sezoninį apšarmojusį vietinį transportą, kažkaip prie minus dešimc ir žemiau nėra noro minti, kad ir švariu keliu, vėlgi, gal čia jau mano dėliojamos pirmenybės 🙂

  23. […] Ar važiuoti dviračiu – nusikaltimas? | Kritinė Masė [image]Vilniuje patogiausia transporto priemonė yra dviratis. Niekam nepatinka gaišti laiką vis didėjančiuose […] […]

  24. Yeah, nuostabu :X

  25. […] pasipiktinimo vertas dalykas, jau nuvilnijęs ne per vieną tinklaraštį – policijos siautėjimas kritinės masės žygio metu. Nemanau, kad kas nors iš jų sugebėtų suprasti žygio prasmę ir tikslus – juk dauguma […]

  26. Mantas said

    Egel says: Dar – Lietuvos valdžia nesugeba išspręsti automobilių kamščių problemų, tai reiškia, kad bent artimiausiu metu dviračiams vietos gatvėse tikrai neatsiras. Juk tai neva tik dar labiau užkimštų gatves. Gal ir taip.

    Gal būt skatinimas važinėti dviračiais, o ne automobiliais ir yra šios problemos sprendimas??? Automobilių vis daugėja, oro užterštumas taip pat, todėl anksčiau ar vėliau teks sąlygas automobiliams ne gerinti, o bloginti, kad būtų apribotas automobilių eismas. Kai kuriose šalyse taip jau ir daroma, važiavimas kai kuriose vietose automobiliu apmokestinamas.

  27. shiny said

    pakraupau! negi gali vykti tokie dalykai Vilniuje? Gi ne Baltarusijoj kokioj gyvenam ar ka.. siaubas. manau butinai reikia kuo labiau pavieshinti shi ivyki ir atkreipti visuomenes demesi i tokias nesamones.
    (ot jauciasi kad meras pasikeite.. iskart tarsi 25 metus atgal i praeiti)

  28. Aurimas said

    Vakar gaves si pranesima pasipiktinau kad niekur nera apie ji aprasyta, todel emiausi darbo… Issiuntinejau i labai daug naujienu puslapiu, laikrasciu ir net i televizijas… Pokolkas pastebejau tik DELFI’je kad jau apie si ivyki aprasyta… Taigi: http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/article.php?id=13935069 😉 Smagu nes jau gavom demesio 🙂

  29. Laurynas said

    is cm.hardcore.lt:

    Ko nereikėtų daryti Kritinėje Masėje

    * DRAUDŽIAMA (kad ir kaip desperatiškai skamba) išvažiuoti į priešpriešinio eismo juostą (eismas taip nesielgia)

    Patariama (labai rimtai!) užimti tik vieną eismo juostą, pagal galimybes – praleisti viešąjį transportą, ir visada – specialiųjų tarnybų (greitosios medicinos pagalbos, policijos, gaisrinės) automobilius. NEPROVOKUOTI POLICIJOS (tik tada galime tikėtis, kad ji bus draugas, o ne priešas)

    * palikti tarpų kolonoje, nes į ją gali įsiterpti kitos motorinės transporto priemonės – tai yra labai pavojinga!
    * važiuoti šaligatviais
    * lenkti kolonos lyderius (skubėti nėra kur, o savo sugebėjimus rodykit varžybose su lygiaverčiais “konkurentais”)
    * važiuojant vartoti svaigalus, rūkyti ar kitaip iškraipyti akcijos prasmę
    * keikti motorinio transporto vairuotojus, rodyti jiems nepadorius gestus (net jei labai norisi)
    * veltis į konfliktus su policija
    * mandagiai nepamojuoti ranka ir nenusišypsoti nepatenkintiesiems (:

  30. MADzero said

    o kur leidimas publikuoti mano nuotraukas?

  31. ramūnas said

    Parašęs buvau:
    Straipsnyje panaudotos nuotraukos iš KM dalyvių internetinių archyvų.
    nemanau, kad protinga tiesiai į tavo public albumą, kuris yra wiki, linkinti. Tačiau alfa.lt to nepaiso – kas mane labai šokiravo, pvz. ir eilinį kartą susimąsčiau apie mūsų žurnalistų profesinę etiką.

  32. doo said

    Šiaip EkoBlogo rašinys išleistas pagal CreativeCommons by/noncommercial/share alike licenciją.
    Reiškia, Alfa ir Lrytas turėjo šalia tavo rekvizitų įdėti ir tą pačią licenciją. Vietoj to, po puslapiu kabo “Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB “Lrytas“ sutikimą.“ Tikrai nelabai gražu.

    O non-commercial atributas EB gal ir nebūtinas – tvarkingesniam leidiniui jis užkirstų kelią perpublikuoti tekstus.

  33. erephas said

    Nuotrauką įdėjo ir LRT.LT:

    http://www.lrt.lt/photo.php?strid=3597374&id=3916385

  34. MADzero said

    re ramūnas:
    alfa.lt redaktorius kreipesi pas mane per skype. mes susitarem ir suderinom tam tikras salygas. ten yra nurodytas autorius. taip kad alfa.lt RESPECT!
    o lietuvos rytas kai autriu nurode ekoblogas.wordpress.com
    nurodik bent nuoroda i mano fotki.com!

  35. x said

    MADzero, neigrisk! Kiek gali kabinetis per visa interneta su savo nuotraukom? Ko tu sieki? Ar laiko daugiau neturi kam leisti?

  36. ramūnas said

    visada prasom – idejau. tik kai kurias foto (http://public.fotki.com/mad-zero/gadi-2007/img6879.html) isimk, nes nepadoru kazkaip 🙂

  37. MADzero said

    Be pykčio!
    as uz CM! 😉

  38. Vitalijus said

    Siaubas. Uzjauciu Vaida. Pirma Kritine mase s.m. o jau pakliuvo.
    Geriau patruliuotu a1 greitkeli ir baustu girtuoklius o ne kabinetusi prie dviratininku. kiek laiko vaziavom ir nieko, o dabar va tau. Kazkam atrodo kad jis baisiai kietas, kad atliko savo “pareiga“- sulaike nepilnameti dviratinika, kuris kaip tik ir vaziavo pagal reikalavima “laikykites desinio krasto“. Be zodziu. Gerai kad ne tiek daug isgaude.

  39. ramunas said

    siūlyčiau daugiau pasireikšti nukentėjusiems, o visiems dviratininkams solidarizuotis ir atvykti Kritine Mase paskirtu laiku į bylų nagrinėjimą ir pareikalauti amnestijos. AmnestyVeloLituano? Manau, suimtuoju galėjo tapti bet kuris iš važiavusiųjų.

  40. MADzero said

    taciau gal toks ivikis pazabos erelius lakstancius kolonos fronte ir vaziavimas taps tvarkingesnis… (=

  41. Tomas said

    Normali ta nuotrauka 🙂

  42. Ajvaras said

    Tai ką? Rugpjūčio 31 d. 18.00 visi renkamės Katedros aikštėje. Ir kuo mūsų bus daugiau, tuo geriau. Ir tegul pabando mentai vėl tokias nesąmones daryti. O kas galit, tai dar ir filmavimo kameras pasiimkit. Bus linksma 😀

  43. dviratis said

    http://www.dviratis.org (jau greitai)

  44. Darius Damalakas said

    Aš apie tai išgirdau tik iš spaudos.

    Spaudoje rašė, kad dviratitinkai šiek tiek neatsargiai važiavo.

    Pats visą laiką važiuoju per žiedus ir per raudonas (ypač, jai tai T formos sąnkryža)o per kritinę masę, įsivaizduoju, gal net kas nors ir į priešingą pusę galėjo išvaryti 😀

    Manau, kad šitas triukšmas yra gerai, nes ir jaunas kraujas pradės mąstyti apie kitus, ir visuomenė išgirs apie tai.

    Tik nedarykit skubių veiksmų 😉

  45. Rugpjūčio 31 d., 18:00 pasiimkite gerą nuotaiką, sėskite ant dviračio ir būkite Katedros aikštėje! Bei nepamirškite priminti apie tai kitiems! Mūsų bus daug… Daugiau apie Kritinę Masę čia: http://www.dviratis.org

  46. Matas said

    Tikriausiai dviratis yra ekologiškiau nei važiuoti automobiliu, bet ar ekologiškiau nei važiuoti troleibusu, sužinotume, paskaičiavę, kiek energijos ir atliekų papildomai išskiriama gaminant maistą, kurio reikia suvalgyti, kad užtektų „košės“ dviratį numinti, užuot pasyviai sėdėjus.
    Nesupraskite klaidingai, nesu skeptikas, pats dviračių takų stokoju 🙂

  47. […] Malonu, kad žmonės buvo aktyvūs: kažkas nepatingėjo ir išsamiai aprašė situaciją savo bloge, kiti informavo žiniasklaidą, kuri savo ruožtu neliko abejinga: LRytas.lt, Delfi.lt, […]

  48. […] nuskambėjęs Kritinės masės dviratininkų suėmimas. Na, o 2008-ųjų analogišką prizą pretenduoja gauti nuo liepos įsigaliojantis kelių eismo […]

  49. […] ir imlesnė naujovėms. Ekoblogas sukėlė šiokį tokį šurmulį žiniasklaidoje dėl GMO bei dviračių, skambėjo radijo bangomis bei buvo išrinktas vienu mobiliausiu […]

  50. […] buvo aktyvūs: KM dalyvis vardu Ramūnas nepatingėjo ir išsamiai aprašė situaciją savo bloge, kiti informavo žiniasklaidą, kuri savo ruožtu neliko abejinga: LRytas.lt, Delfi.lt, […]

  51. […] 2008 “Lietuva tokia šalis, kur gyvena…” agresyvūs policininkai. Prieš metus Vilniaus policininkai “pakavo” dviratininkus, dabar – ekologiškus ūkininkus. Sekmadieninis incidentas prie Cafe de Paris jau plačiai […]

  52. […] svetainės turinio Kūrėjui). Pasidarė įdomu prisiminti ką žiniasklaida parašė. Perskaičiau ekoblogą, tada delfi.  Tada nutariau sužinoti ką patys žmonės galvoja pačią KM, policijos elgesį ir […]

  53. Obrigado por finalmente escrevendo sobгe >% blog_title % <Amei isso!

Palikti atsakymą: Eko-karnavalas | #4 « EKO((b))logas Atšaukti atsakymą