EKO((b))logas

ekologiškai švarios žinios | eco-friendly news

Geriau nei hibridai | AirCar & SolarTaxi

Posted by ramūnas on birželio 22, 2007

Niekada nesižavėjau automobiliais ir pats nevairuoju, tačiau kelios naujienos iš automobilių pramonės leidžia tikėtis progreso.

Didžiuosiuose pasaulio miestuose gausėjant hibridinių automobilių (pvz., hibridiniai taksi Londone, New York’e), galima pamatyti jų ir Vilniuje. Ir vėl, į akiratį dažniau pakliūva mūsų liaupsinama EMP, kurie turi kelis Toyota Prius.

Porą hibridinių automobilių ruošiasi pirkti ir AM valdininkai. Kol kas teko matyti Toyota Prius ir Lexus hibridus. Hibridiniai elektriniai automobiliai be tradicinio vidaus degimo variklio turi įmontuotą pakraunamą energijos taupymo sistemą (RESS), kuri leidžia nenaudoti benzino, pvz. važiuojant mieste ar kamščiuose. 70 proc. miesto taršos sudaro transporto priemonių teršimas, didžioji dalis – kamščių metu. Tačiau “žaliojo” smegenų plovimo pakanka ir čia – Chrysler 2008 m. pristatys naują Dodge Durango SUV hibridinį modelį, kurio “kuro efektyvumas padidės nuo 15 mylių/galonui iki 19 mylių/galonui”… Ar tame juk esmė? Apskritai, hibridiniai auto gali būti tik tarpinis variantas (ir manau, jau kiek pasenęs) tarp primityvios iškastinio kuro deginimo technologijos prie vandenilinės ar kitos, pvz… suspausto oro (!) auto-revoliucijos.

Prancūzų kompanija MDI, pasirašiusi sutartį su didžiausia Indijos autogamykla “Tata Motors”, ruošiasi 2008 m. rugpjūtį pristatyti pirmąjį komercinį oro automobilį (Air Car) – vietoj degalų variklio cilindrams stumti naudojamas suspaustas oras! (prototipas sukurtas dar 2002 m., bet buvo testuojamas ir pritraukiamos investicijos). Pasak gamintojų, šešiavietis “CityCat” modelis, kainuosiantis apie 12 700 $ (~32 tūkst. Lt.), gali pasiekti iki 110 km/h greitį ir nuvažiuoti 200-300 km. Degalinėse iš spec. kompresorių bakui pripildyti reikės kelių minučių, savikaina pora dolerių. Automobilyje įmontuotą kompresorių pajungus prie elektros tinklo, pripildyti baką galima per 4 val. Kompaktiškesnis trivietis modelis “MiniCAT” pritaikytas važinėti miesto gatvėmis. Konceptinis hibridinis “Road CAT” modelis, pritaikytas ilgesniems atstumams ir turintis benzininį variklį – su 100 m3 oro ir 50 l benzino galima nuvažiuoti virš 2 tūkst. kilometrų. Kvepia tikra technologine revoliucija!

Australų “EngineAir” kompanija taip pat kuria rotorinį suspaustu oru varomą automobilį, o “EnergineCorp.” tobulina pneumatinių-hibridinių automobilių technologiją.

Tuo tarpu entuziastas Louid Palmer liepos 3d. pradeda ambicingą projektą SolarTaxi, kuomet saulės baterijomis varomu automobiliu ruošiasi apvažiuoti aplink pasaulį – “Su Saulės galia aplink pasaulį – sustabdykime visuotinį atšilimą! 40.000 km… 40 šalių… 14 mėnesių…”

Reklama

4 atsakymai to “Geriau nei hibridai | AirCar & SolarTaxi”

  1. laimikis said

    Koks sutapimas! 🙂
    Kaip tik ziurejau South Park serija “Smug Alert”, kurioje ironiskai parodomi zmones vazinejantys Hybridais. jie issaukia audrą savo pasitenkinimo dujomis. 😀

  2. lau. said

    aga.gera ta serija south park’o 🙂

  3. zaratustra said

    Bet hybridai viena pliuza. Gal is pakeis nuomone apie tai kad “kruta tachke”. Kad kruta tachke ne ta kuri srebia kuo daugiau, bet ta kuri srebia kuo maziau. Tikiu, kad po keletos metu mieste vazineti s dzipu bus toks pats “lygis” kaip kad siandien ateiti i vakareli su treningu ir slepetemis.

  4. rps said

    noriu tokio automobilio !!!

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: