EKO((b))logas

ekologiškai švarios žinios | eco-friendly news

Pamąstymai apie dviračių kultūrą

Posted by ramūnas gegužės 18, 2007

Olandiška dviračių kultūra tiesiog žavi – lygiai prieš metus teko pasimėgauti dviračių rojumi “gyvai“. Štai žmonės važiuoja į darbą Amsterdame (o aš minu link Leideno) :

Automobilių beveik nerasta. Tiesa, važiuojant centre daugiausiai naudojamas įrankis yra skambutis arba klaksonas vaikant vėpsančius arba apdujusius turistus nuo dviračio tako.

Samprotavau, ko gi reikia, kad mūsuose dviračio kultūra būtų puoselėjama. Gal užversti LT padevėtais second-hand dviračiais? Kaip sakant, “ginklai – liaudžiai“. Hm, deja turbūt 99,9% būtų vogti… Miesto dviratis turi būti kuo paprastesnis ir neišvaizdesnis – svarbu, kad atliktų savo funkciją – važiuotų. Mažesnė pagunda vagims (dviračių vagystės – pagrindinis nusikaltimas Amsterdame) ir minimali priežiūra. Prie jo nereikia prisirišti. Kitą gi, tinkantį ilgadieniams pasivažinėjimams ar sportavimui, galima turėti ir brangesnį, kurį vertėtų saugoti.

Pagalvojau, gal problema glūdi kultūroje ir net religijoje – juk dviračiai pagrindinai paplitę protestantiškose (Vokietija, Švedija, Šveicarija,Danija, D. Britanija ir pan.) arba ateistiškose (Olandija) šalyse, bet ne katalikiškose.

Manau “esmė yra mūsyse“ – turi įvykti psichologinis lūžis mūsų post-deficitinėje sąmonėje (kas dar atsimena), kuomet turėti automobilį buvo ypatingai kieta.

(Savi) organizaciniai dviratininkų masiniai renginiai, klubai, konferencijos, forumai, maratonai, atstovavimas ir vienetiniai egzemplioriai – visi siekia bendro tikslo (tik gal ne visi tai suvokia). Visuomenėje anksčiau vyravo nuomonė, kad dviratis yra daugiau paauglių ir vaikų išmislas, o dabar jau laisvalaikio praleidimo forma, pramoga. Šioks toks progresas. Tikiu, kad kažkada pas mus dviratis pagaliau taps kasdieninio gyvenimo atributu ir norma. Prieš kokių 10 metų į važiuojantį dviračiu mieste žiūrėjo kaip į nesveiką retenybę – dabar gi važinėjančių gerokai daugiau, nors požiūris keičiasi lėčiau.

Gegužės 19-20 d. Vilniuje vyks Lietuvos Dviratininkų Bendrijos suvažiavimas. Tai gerokai apmirusi organizacija, tačiau gal gi atsigaus.

Idiliški vaizdai iš dviračių rojaus:

cimg0237.jpg

cimg0238.jpg

cimg0527.jpg

cimg0652.jpg

Reklama

24 atsakymai to “Pamąstymai apie dviračių kultūrą”

  1. Hablicelis said

    Nevertėtų ir oro pamiršt – Olandija jūrinio klimato šalis – ten nemažą laiko dalį galime važintėti net ir žiemą, nors, kaip žinai – gi dušo kabinos ir hemorojus ir šioje vietoj kažin ar sutarsime.

  2. Kęstas said

    Lietuvoje dviračiu galima važinėtis didžiąją metų dalį. Dėl hemorojaus tai šilta mašinos sėdynė ar biuro kėdė tiesiausias kelias įgyti šį “atributą“, o aktyvi gyvensena ir sveika mityba – vaistas 🙂

  3. Tadas said

    O tai kaip dasigauti iki savo dviračio, kuris yra dviračių jūros viduryje? Tiesiog žmonės pasiima arčiausiai esantį? 😉

  4. laura said

    paciai teko kadaise pagyvent danijoje, kopenhagoje (ir dviraciu ten vazinet 🙂 ), nenuostabu, kad tiek daug dviraciu, juk pirma paziurekim, kaip ten dviraciu takai sutvarkyti ir isvystyti, ar vaziuotum paciam centre kopenos,ar uz miesto visai i kaima.. ir niekas tau ant galvos nelips, ar koks vaikas isbegs, nes ten va tikrai kultura yra, jei dviraciu takas, visi supranta, kad dviraciu takas, o ne pas mus, tik pabandyk kur vaziuot taku, tai neduok dieve apsauks, kad neleidi mat eiti saligatviu … be zodziu. o ten va dar ir bauda gausi, jei vaiksciosi dviraciu taku. tas pats manau ir olandijoje. taip ir turi buti. as uz tai, kad ir lietuvoj taip butu suprantama pagaliau.
    o be to, olandijoj, danijoj dar ir kitas dalykas, kodel tu dviraciu taku daug, palyginus, tarkim, su kitom salim, todel, kad ten juk lygumos..ir pats smagumelis i darba keliu lygiu vaziuot, nereik i kalna mint … 🙂

  5. mashius said

    man tai tenka pasidžiaugti, kad matau vis daugiau žmonių (ne vaikų) važinėjančių dviračiais. Ar į darbus, ar pas gimines, ar šiaip. Bet jų skaičius ženkliai didėja.

  6. jo…prisiminiau Muensterį – miestuką Vokietijoje, visai šalia Nyderlandų sienos. Ten dviračių rojus 🙂
    Dėl kultūros pritariu. Pakolkas žė, kurie 12okai šūstriausi? Ogi tie, kurie į mokyklą atvažiuoja su mašina 😀 Bilekiek mano draugų jau laikosi teises nuo 16m (žinoma, važinėja su normaliomis mašinomis). Mes vis dar žiūrim į stilių, prestižą, blzgesį. Tame pačiame Muensteryje labai nedaug išsidabinusių ir blizgančių žmogučių pamatysi. Jei į univerą ar tiesiog parduotuvėn varai, nereikia vakarinių rūbų rengtis. O pas mus, žė, jei ekonomiką studijuoji, tai jau kaip ir nelygis ne su kostiumu vaikščiot visą dieną. Gal kai pradėsim mažiau išvaizdą vertinti, o praktiškumą ir paprastumą, ir dviratis pataps populiaresnis. O iki tol, kiekvieno 18mečio pinigelių taupymo objektas ir liks automobilis 😉

  7. Ohhh reiketu parodyti savo destytuvams seniams sitokias nuotraukas, o tai kiek juokingai nuskambejo tokia nugirsta fraze MIF’o kiemely: “Oho kiek dviraciu, kaip Danijoj!“.. O pas mus buvo viso labo ~10 dviraciu kieme.. ‘]]]]~.. Bet vienok pazanga tie 10vnt. Pries tai kur kas maziau budavo.

  8. laura said

    teisybe.. dar dalykas,kad puseje miesto nera ir dviraciu stovu normaliu..vaziavau i Sampo kazkada prie pedagoginio, tai vos ne prie Europos turiu pastatyt dvirka. tai ka, ot kultura prie sienu ramstyt dviracius ?!? 🙂 man tai kas,.. bet jei taip visi bet kur….?! n tuo labiau,kad jau visokios tokios panasios insitucijos tai tikrai galetu susitvarkyt si reikala… 🙂 ot ir vel nepatenkinta dviratininke pavariau… 😀

  9. mashius said

    tai čia faktas, kad sąlygų dviratininkams Lietuvoje tikrai nėra.

  10. ramunas said

    gal geriau komunikuoti tokį šūkį: “sąlygų automobiliams Lietuvoje tikrai nėra“ ? 🙂

  11. Frankas said

    1. plg. LT su NL reikia sakyti kad Olandijoj daugiau lyja. Arba kaip pasake pazystama Ukrainiete is Odesos gyvenanti Antverpene: “Odesoje niekada dviracais nevaziavau, nors ten puikiausios salygos: Grazus orai, gan lygus miestas. O cia istiesus metus lyja ir vaziuoju. Kokia as durna!“

    2. Budami tiklus (“fair“) reiketu Vilniu palyginti su Stokholmu, Helsinki arba Sveicarija. Tada teisingai ivertumet galimybes.

    3. Aiskus kol kas tik vienas dalykas: Bendra padetis tik pagareja atsiradusi pakankamai daug dviratininku (“Kritine mase“), t.r. kad ir masinistai supras kad gatve ne vien jiems priklauso…

  12. sąlygų dviračiams pačios ir neatsiras — olandai išsikovojo. lietuviai ir galėtų, jei norėtų. ir iš tikro ne dviračių takeliai, o vairuotojai, kurie nemato dviratininkų, didžiausia problema 😉

    lietaus lietuvoje tikrai mažiau, negu olandijoj. tik kalniukai erzina kartais 😉

  13. laura said

    tai si svtgl t.y. penktadieni jau kritine mase taip ?
    mmm vaziuosiu,pagaliau 🙂

  14. Arunas said

    Man psichologinis luzis ivyko, kai Vaxjo (Svedijos) universiteto rektorius i oficialu susitikima atmyne dviraciu nors buvo ruduo, vakaras ir gerai lijo.

  15. Hidargy said

    Laukiu nesulaukiu tokių laikų Lietuvoj, kai bus galima be baimės mint šalia mašinų. o dar geriau – šalia kitų dviračių 😀
    Beje, neseniai padariau tokią išvadą apie mūsiškius dviračių takus ir jų tiesimo ypatybes. Jie dažnai tiesiami “smagiam pasivažinėjimui“, o ne nuvažiavimui iš vienos vietos į kitą. Pvz. prieš porą metų nutiestas dviračių takas nuo Santariškių iki Žaliųjų ežerų. Faina juo pasivažinėt po mišką, kai turi marias laiko, bet jei nori greitai nuvažiuot, tai tas begalinis vinguriavimas per kalnelius ir slėnius… Be žodžių. 😦
    Norėčiau pažiūrėt, kaip plėtotųsi automobilių eismas, jei keliai būtų tiesiami vadovaujantis principu “kad būtų smagu ir įdomu važinėtis“. 😀

  16. Arwen said

    Man atrodo dvi didziausios problemos: dviraciu vagystes ir nesutvarkyti dviraciu takai. Akyse net zalia pasidaro, kai reikia per pika ismetamuju duju debesyje minti.

  17. Šią savo pastabą įdėjau čia 2008 kovo 8 dieną. Įdomu kas ją ištrynė? Ar kartais tarp šio “Blogo“ prižiūrėtojų neįsivėlė Frank Würft, ar kitokių sukčių iš LDB?

    Hidargy rašė:
    Laukiu nesulaukiu tokių laikų Lietuvoj, kai bus galima be baimės mint šalia mašinų.

    Nesiliauju stebėjęsis lietuvių bejegiškumu.
    Lietuvis amžinai lauks, ir ničnieko neveiks.
    O jeigu kas nors ką nors nuveiks, lietuvis verkšlens, neva tas kas nors yra “vienintelis protingas“.

    Nelauk, o kurk:
    http://www.konferencijos.lt/pipermail/dviratis/2007q4/001130.html
    Kurkime naują bendriją! Kurkime sau atstovaunačią organizaciją.

    Lietuvos Dviratininkų Bendrija sunaikino dviratinius siūlymus. Tuo ji prieštarauja savo įstatams.
    Bet užsienio sponsoriai vis tęsia šios neteisėtos organizacijos finansavimą.
    Nuveik bent kažką. Protestuok sponsoriams!
    Apie tai rašau čia:
    http://andrius.konferencijos.lt

    Daugiau apie LDB yra čia:
    http://andrius.konferencijos.lt/LDB

    Tu tiktai pliurpi, o sukčiai iš Lietuvos Dviratininkų Bendrijos skelbiasi neva tau atstovauja tau už nugaros, ir siurbia valdiškus pinigus:

    Verslo projektų atrankos komiteto išdalinti pinigai
    Verslo projektų atrankos komiteto išdalinti pinigai
    Atkreipkite dėmesį, kad tai Ūkio Ministerijos skyrelis “Pramone ir verslas“. Štai kas LDB ir yra – verslas.

    Paaiškinsiu. LDB pirmininkas naudoja bendriją savo verslo subsidijavimui. Paramą jis skiria turizmo bendrovėi, kuriai jis dirba. Taipogi valdišką subsidiją jis skiria jo paties ir dar kelių sėbrų leidybiniam verslui po LDB priedanga.
    LDB nusiurbė 11000Lt pinigų iš Ūkio Ministerijos. Pinigas skirtas popieriaus peckiojimui. Konkrečiai – Lietuvos dviračių maršrutų žemėlapis.
    Žemėlapukai perduoti minėtai bendrovei. O tuo pačiu ir kitiems. – Negi gaila valdiškų pinigų?
    Taip ir visur kitur LDB yra naudojama kaip turizmas – ne transportas. Skaityk skyrelyje aukščiau apie “LDB juodus darbus“, bei žemiau kur ginčijames konferencijoje apie “Liemenimo Įstatymą“.

    Štai čia tas pats buvęs LDB pirmininkas Saulius teigia, kad jo Klaipėdos dviračių takų schemos leidyba niekam nereikalinga:
    http://www.turizmas.lt/index.php?page=naujienos&view=naujiena&id=77750
    Mat dviratininkas važiuoja ne ten kur nupaišyta, o ten kur jam reikia. Tad į savo paties miesto žemėlapį nežiūri. O po to kai nuvažiuoja, jam žemėlapis nebereikalingas.

    Kaip LDB padeda valdininkams siurbti Europos Sąjungos pinigą automobilazmo plėtrai, ir vadina tai dviračių “trasomis“.

  18. Kam minti šalia mašinų? Pirma sugrąžinkime mums kelius.
    LDB visam šitam priešinosi visą savo gyvavimo laiką. Jie siekė kad tu paskęstum tarp automobilių. Bet mokinti tave važiuoti tarp jų nesiekė – jie grudo tave į dviračių takų rezervatus.

    O dabar LDB dėka priimtas “Liemenimo Įstatymas“. Patys sukėlė, or dabar jo bodisi.

  19. Tas įstatymas dar labiau skatins dviratininko engimą, ir mokinimą bamperiu:
    http://andrius.konferencijos.lt/kadaryti/polemika#dviracio suvarzymai
    Štai čia yra viešas ginčas dėl privalomų Liemenių ir Šalmų, bei apie LDB blogą vaidmenį:
    http://www.konferencijos.lt/pipermail/dviratis/2008q1/date.html

    Na ir kas? Jūs vis sedėsite rankas sudėję, ir lauksite, kol eilinį kartą pakliusite į kvailą padėtį.
    Nei vienas iš jūsų nejudino ir nepajudins nei pirštu.

  20. Atsiprašau, nuorodą kažkodėl nesuveikė. Duodu naujai.

    Privalomų dviračių takų, šalmų, atšvaitinių liemenių įstatymas yra LDB išdava:
    http://andrius.konferencijos.lt/kadaryti/polemika/#dviracio suvarzymai

  21. Vėl nesuveikė. Duodu naujai.

    Privalomų dviračių takų, šalmų, atšvaitinių liemenių įstatymas yra LDB išdava.
    http://andrius.konferencijos.lt/kadaryti/polemika/#dviracio%20suvarzymai

  22. Beje, nuotraukose šio “Blogo“ skyrelyje jūs matote savo pačių dviračius.
    Trečdalis Lietuvos studentų važinėja vogtais dviračiais.
    O juos vagia būtent iš ten, kur darytos nuotraukos.
    Daugiau apie tai čia:
    http://andrius.konferencijos.lt/koks#Devetas

    Dviratis nėra Lietuvos ateitis. Tai Lietuvos pasipelnymo šaltinis. Jį vagia. Jo labui piešia trasas, stato takus… Tik susimastykite: taką reikia statyti. Jis jau yra. Visa žemė yra takas.

    Studentas yra Lietuvos ateitis. … Vagiantis…
    Vagis yra Lietuvos ateitis.

  23. Atitaisau pastarąją klaidingą nuorodą:
    http://andrius.konferencijos.lt/dviratis/koks/#Devetas

    Dėl ankstesnių raštų paaiškinu kodėl rašiau dalimis, kelis raštus vietoj vieno.

    2008 metais čia padėjau savo pradinį raštą. Jis buvo vienas. Po to, kažkas jį ištrynė, o jūsų tariamą Ekoblogą perprogragramavo taip, kad į žinutę tilptų ne daugiau 3 nuorodų į mano puslapius.

    Todėl žinutes man teko suskaldyti.

    Maža to, šie blogi asmenys sukūrė dar vieną slaptą filtrą, kuris nepraleidžia tam tikrų ženklų sekos netgi ne pačiame rašte, o jo formate. Būtent dėl to mat teko parašyti pastabą numeriu 21 tokią kokią parašiau. Taip gal ir geriau, nes LDB išdava dabar rodoma nuolat. Pradinis tekstas ją rodė, bet nenuolat.

    Kas šitaip piktybiškai perprogramavo Ekoblogą? Įtariamasis yra Laurynas Butkus – užgrobtų dviratis.lt ir bicycle.lt blevyzgų svetainių prižiūrėtojas. Apie jį daugiau skaitome čia:
    http://www.konferencijos.lt/pipermail/dviratis/2007-April/001069.html
    Jį tam sukurstė Frank Würft – užgrobtos LDB tarybos narys, ir minėtų svetainių faktiškas valdytojas. Apie juos skaitome čia:
    http://andrius.konferencijos.lt/LDB

  24. Lina said

    Kiek pasenusi informacija. Dviratizmas atgimsta. Jei tik turite idėjų ir noro junkitės į Lietuvos dviratininkų bendrijos. Organizacija jau nebemerdi, o aktyviai veikia, tik kad veikiančiųjų retos gretos tai visi iniciatyvūs yra labai laukiami. http://www.bicycle.lt/lt/main/ldb/apie_ldb

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: