EKO((b))logas

ekologiškai švarios žinios | eco-friendly news

Kritinės masės – mes vis važiuojame

Posted by ramūnas on balandžio 25, 2007

Artėja balandžio pabaiga, o su ja kaupiasi ir kritinės (dviračių) masės (KM):

Kaune: 26 d., ketvirtadienį, 19 val. Miesto sodas

Kauno KM dalyvaus ir naujai išrinktas miesto meras (!) -kiek žiniasklaidos ir blyksčių..:)

Vilniuje: 27d., penktadienį, 18 val. prie Katedros aikštės

Ši KM vyks su respiratoriais – siekiama atkreipti dėmesį į didėjantį užterštumą mieste ( kaip rašiau šen bei ten).

Šiauliuose (naujiena!): gegužės 5d. (007-05-05, 18:00 val., prie Dviračių muziejaus (Vilniaus g. 139).

Prasidėjęs 1992 m. rugsėjį San Franciske, JAV, kaip žmonių atsakas į padidėjusį užterštumą mieste, automobilių kamščius ir vairuotojų nepagarbą dviratininkams, šis judėjimas paplito po visą pasaulį ir (tik) 2005 m. pasiekė Lietuvą (geriau vėliau negu niekada..)

Pasirinkta patogiausia hapeningo/flash mob’o forma – “kritinė masė nėra organizacija, tai neorganizuotas atsitiktinumas” (na, šiek tiek paorganizuota, tačiau greit įgaunanti pagreitį savaime).

Meksikoje, Mechike KM įgavo savotiškų bruožų – jų logo yra actekas važiuojantis dviračiu ir tai vadinasi Bicitekas. Šis judėjimas atsirado 1996-ais, kai miesto savivaldybė ignoravo žmonių siūlymus gatves padaryti daugiau “draugiškesnes” dviračiams, taip mažinant kamščius ir smogą mieste. Ši maža dviratininkų grupė rengia kas savaitinius važiavimus labiausiai apkrautomis gatvėmis. Kartais organizuojami masiniai renginiai, vedantys iš proto automobilių vairuotojus. Savivaldybė sureagavo – buvo nutiestas 11 mylių dviračių takas, dviračius galima transportuoti metro. Tačiau Bicitekai nenurims, kol Mechiko gatvės taps saugesnėmis dviratininkams.

Jei KM gina dviratininkų teises važiuoti gatvėmis, tai kaip atsakas į didėjantį dviratininkų aukų skaičių, 2005 m. Sietle atsiradęs Dviračių Vaiduoklių (Ghost Bikes) judėjimas daugiau orientuojasi į dviratininko teisę į saugų kelią. Tose vietose, kur žuvo dviratininkai yra prirakinamas baltai nudažytas dviratis su užrašu ar be. Idėja paplito ir kituose miestuose, o gegužės 16d. vyks tarptautinis Tylos Važiavimas (Ride of Silence), taip pagerbiant “išėjusius.” Tikiuosi, tokių renginių pas mus rengti neprireiks…

Kinijoje pradėta WWF vykdoma kampanija 20 būdų iki 20% (t.y. 20% sumažinti energijos vartojimą, kaip numatyta jų penkmečio plane), skirta skatinti energijos taupymą ir mažinti automobilių keliamos taršos problemą – jų 7 metrų dydžio balionas-instaliacija atrodo tikrai įspūdingai – štai kiek sutaupoma anglies monoksido (smalkių), jei automobiliu nevažiuojama vieną dieną (ačiū Aistei).

Gal tokį paveiksliuką būtų naudinga įteikti/pamatyti ir mūsiškiams vairuotojams?🙂

9 atsakymai to “Kritinės masės – mes vis važiuojame”

  1. Hablicelis said

    Mūsų vairuotojai mato. Bent dalis. Tik 18 km kelias į vieną pusę dviračiu dalies dalies vairuotojų – nežavi, nors jie ir ne prieš. Jei kas tą laiko skirtumą (pedalų mynimą ir prausimasį) išbrauktų iš darbo laiko, būčiau tarp pirmų 10 paprašiusių dviračio su tikslu važinėt į darbą. Atvažiuot į darbą pilka baltų marškinių apykakle – ***.

  2. one said

    Važiuosim! Dalyvausim!

  3. ramūnas said

    važinėjau po 18,6 km į vieną pusę kelis metus – greičiau nei visuomeniniu transportu gaudavosi. tačiau dabar persikėliau gyvent prie pat – pėsčiomis 15 min trunka.. persirengti ir tulike galima, o marškinių būna ir kitokių spalvų🙂 su dušais tai problema, bet klausimas ar jas įrengus padėtis pagerėtų? tada “lietus” trukdytų, “hemorojus” užpultų ir pan. Tikrai visai kitaip važiuojasi, kad ir mašinų perkrautame Londone, nekalbant apie Olandijos ar Vokietijos mietus. Svarbu mąstymą keisti.

  4. Hablicelis said

    2/3 mano kasdieninio kelio – greitkelis a2 bei gi Šeškinės kalnas. Lietaus mes nevaldome, nuo hemorojaus neapsidrausime, o vat taip imt ir nuteist – paika. Būdamas studentu visur susisukdavau dviračio pagalba. Ačiū, bet man per brangu braukt 2 valandas iš savo 24 valandų paros vien tam, kad važinėt į darbą. Apsigyvenčiau ir aš šalimais, bet namo šalia Vilniaus neįperku, o butų čia nėra. Gyvendamas ten, kur gyvenu dabar ir dirbdamas centre automobilio neturėčiau.
    P.S. Ar ne persistengta su cenzūra? Tikiu, kad pastarasis žodis negrįžtamai traumuoja jaunimą, bet vistiek?

  5. ramūnas said

    na kur jau – trys * kur kas baisiau atrodo.🙂

  6. dado1945 said

    Mano atveju dušas būtinas, nes pravažiavus tokį atstumą, kokį pravažiuoju kasdien, tai be dušo visą ofisą nugaišinčiau🙂 Dabar kai dušas yra tai kasdien dviračiu į darbą – ir malonumas dirbti pasportavus ryte ir greičiau negu važiuoti automobiliu ar mikriuku (dėl kamščių).

  7. C20H25N3O said

    Blemba, kai iš praždių darė KM, tai normaliai – šeštadienį. O dabar ketvirtadieniais sugalvojo, nespėji dar būt reikalų susitvarkęs, nekalbant apie grįžimą namo ir dviračio pasiėmimą…

  8. Vycka said

    Patikslinkit info del SIAULIU.Kada ir kur ?

  9. Briedis said

    Šiandien pirmą dieną po 6 metų į darbą atmyniau su dviračiu. O gyvenu bene 30 km už Vilniaus. Ne – tiek minti truputi daugoka, tai tiesiog darbą persikrausčiau arčiau.
    Kai per vieną iš motyvacinių pokalbių paklausė ko tikiesi iš darbo, pasakiau, kad važinėti su dviračiu.

    Sprendimas rastas – šalia yra kaimo mokykla kuri neveikia jau 2 metai, bet viskas savo vietoje – langai, durys ir etc.Tad įsikrausčiau čia dirbti. Žiūrėsim kaip seksis, bet pirma diena smagu.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: