EKO((b))logas

ekologiškai švarios žinios | eco-friendly news

London calling: “kamščių mokestis“

Posted by ramūnas kovo 8, 2007

Nuo 2003 vasario 17 d. Londono savivaldybė įvedė kelių “kamščių mokestį“ – congestion charge. Vairuotojai turi mokėti £8 (40 lt) mokestį už važiavimą centrinėmis miesto gatvėmis piko valandomis, 230 vaizdo kamerų kontroliuoja apmokestintas zonas. Tokių priemonių buvo nuspręsta imtis dėl ypač didelių kamščių, oro užterštumo ir triukšmo mieste. Dauguma miestiečių pritaria tokiam įstatymui. 2007 m. vasario 18d. apmokestinta buvo ir vakarinė centro dalis. Tai turėtų paskatinti naudoti kitas transporto priemones – dviračius, visuomeninį transportą – matyta reklama skelbia “My next car will be a bus“ (mano kitas automobilis bus autobusas). Gautos lėšos yra investuojamos į visuomeninį transportą.

daugiau…

Tokio pobūdžio mokesčiai yra tikrai efektyvus būdas mažinti mobiliųjų taršos šaltinių keliamą žalą ir kurti miestą pritaikytą žmonėms, o ne automobiliams – panašūs mokesčiai yra Stokholme, Amsterdame ir kt. Iš tokių pavyzdžių turėtų pasimokyti ir mūsų miestų savivaldybės. Vilnius visiškai perpildytas automobilių. Dar vienas didelis skirtumas, kurį neišvengiamai “užuosi“ V. Europos mieste – nors čia mašinų ir daugiau, bet smarvė gerokai mažesnė, lyginant su mūsuose paplitusiu “second-hand“ kledarų keliamu dvoku. Todėl imtis reikėtų ne tik centrinių gatvių apmokestinimo priemonių, bet ir automobilių apžiūros taisyklių bei leistinų išmetamų dujų normų griežtinimo.

london_bikes1.JPGLondone dabar pavasaris – +10, žydi gėlės, žmones važinėja dviračiais. Tiesa, kamščiai vis tiek išliko, bet vietiniai sako, jog mažesni. O pats važinėjimas dviračiais primena Vilniaus sąlygas – nardymas tarp mašinų, nepalyginsi su Olandija. Bet džiugu, kad gatvėse daug dviratininkų, daugiau nei Manchesteryje – ypač sulankstomi dviračiai įspūdi palieka.

Reklama

2 atsakymai to “London calling: “kamščių mokestis“”

  1. RB said

    Gerai, bet tik vienas svarbus kabliukas. Seną automobilį keisti į naują, o tuo labjau kitus versti tai daryti jėga (pinigai ar autoritetas irgi yra jėga) nėra ekologiška. Seno automobilio utilizavimas ir naujo pagaminimas sukelia šimtus kartų didesnę taršą nei seno automobilio eksploatavimas iki beviltiško sugedimo. Tik tą taršą dabar iškelia kur nors į Kiniją (gamyba) ar kokias Kariotiškes (utilizavimas, pseudo aišku) ir todėl atrodo, kad čia yra išeitis. O čia yra išeitis tik autoindustrijos gigantams. Nusimato galingos pajamos ir apyvartos,ir ekologija šiuo atveju tėra tik korporacijų godumo priedanga. Reikia kovoti ne prieš senus automobilius, o prieš automobilius apskritai.

  2. ramūnas said

    Sutinku, kad dviratis 200% geriau nei automobilis, bet argi kiekvienam tai įrodysi mūsuose… Manau, jei kažkas būtų priverstas rinktis šiuolaikišką automobilį, kurio gamyba manau visgi yra labiau kontroliuojama ir švaresnė nei prieš 10-15 metų, ir kainuojantį gerokai daugiau, galgi pamąstytų, ar jis apskritai reikalingas. O jei dar užklystų į mūsų ekoblogą, tai ir visai ant dviračio persėstų 🙂

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: