EKO((b))logas

ekologiškai švarios žinios | eco-friendly news

Naujieji oranžiniai dviračiai

Posted by ramūnas on sausio 29, 2007


Iki vasario 12 d. vilniečiai kviečiami pareikšti savo nuomonę sostinės Savivaldybės interneto svetainėje www.vilnius.lt dėl naujos kartos oranžinių Vilniaus dviračių projekto.

Ši šiuolaikiška ir ekologiška transporto priemonė gali būti integruota į viešojo transporto sistemą, drauge su miesto autobusais, troleibusais ir moderniu tramvajumi.
Nepaisant 2001 m. oranžinių dviračių “fiasko”, projektas paliko ir teigiamų bruožų – vilniečiai ėmė suvokti, kad ir dviratis gali būti puiki transporto priemonė, o ne tik vaikų žaislas ar pramogos dalis.važiuojam…

Įgyvendinus naujųjų oranžinių Vilniaus dviračių projektą, mieste būtų įdiegta dviračių nuomos savitarnos sistema. Vilniaus dviratį iš specialaus punkto galėtų pasiimti kiekvienas vilnietis pasinaudojęs specialia nuomos kortele arba Vilniaus e-bilietu. Sistema registruotų, kas ir kada nuomojasi dviratį – taip naujieji dviračiai būtų apsaugoti nuo galimų vagysčių. Pasinaudojus dviračiu ir pasiekus reikiamą tikslą, dviratę transporto priemonę reikėtų grąžinti į specialų nuomos punktą. Tokie punktai būtų įrengti įvairiausiose miesto centrinės dalies vietose ir būtų užtikrintas dviračių saugumas ir griežta jų kontrolė.

Miesto dviračių idėja įgyvendinta daugelyje Europos miestų, siekiančių kovoti su transporto spūsčių, oro užterštumo problemomis. Prancūzijos mieste Lione, kur ši idėja įgyvendinta 2005 m. gegužę, dviračiai sulaukė milžiniško pasisekimo – šį projektą teigiamai vertina net 9 iš 10 važiuojančių jais. Šiuo metu Lionas turi apie 3 tūkst. miesto dviračių. Kasdien jie išnuomojami 12–22 tūkst. kartų, per dieną vidutiniškai nuvažiuojama 40 tūkst. km.

Miesto dviračiais dažniausiai naudojasi jauni dirbantys žmonės. Dauguma jų tampa nuolatiniais nuomotojais. Savo dviračius taip pat turi Viena, Briuselis, Kordoba, juos ruošiasi įsigyti Paryžius, Hamburgas, Čikaga.

Gaila, kad balsuojant, galima pasirinkti tik “taip” arba “ne” ir nurodyti savo amžiaus grupę. Norint įtvirtinti dviračių kultūrą mieste, reikėtų geros dviračių takų sistemos, todėl šį klausimą irgi reikia svarstyti. Šiuo metu esama dviračių takų sistema yra fragmentiška, takai nėra sujungti į nuoseklų tinklą ir neužbaigti. Takų žymėjimas (“piešimas”) ant šaligatvių padėtį dar labiau komplikuoja, nes parinktos netinkamos ir pavojingos vietos. Kaip priminimas miesto merui apie tokią apgailėtiną takų būklę ir savo pažadų netesėjimą pernai buvo suorganizuota akcija “paskutinė oranžinio kelionė“(nuotraukos).

Advertisements

Vienas atsakymas to “Naujieji oranžiniai dviračiai”

  1. <a href=”http://www.friendster.com/redirect.cgi?b=Z29vZ2xlX3NlYXJjaA==

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: